به گزارش خبرگزاری مهر، آئین تجلیل از ۱۳۰۰ نفر از معلمان و کادر مدارس استثنایی شهر تهران، برای نخستینبار به همت این اداره کل و با مشارکت اداره کل آموزشوپرورش شهر تهران با حضور مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، مهدی امیری مدیر کل آموزشهای شهروندی شهرداری تهران، سالار قاسمی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش استثنایی کشور، مجید پارسا مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران و نعمت بنی آدم رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران در مرکز همایشهای برج میلاد تهران برگزار شد.
مهدی امیری، مدیرکل آموزشهای شهروندی شهرداری تهران، در این مراسم گفت: معلمی شغل نیست؛ یک عشق بیانتهاست. اما معلمان مدارس استثنایی، تجسم واقعی عشق، ایثار و فداکاریاند. آنان نهتنها علم میآموزند، بلکه امید، انگیزه و زندگی اجتماعی را به دانشآموزان خود هدیه میدهند.
وی تأکید کرد: مدارس استثنایی پناهگاهی برای دانشآموزان با نیازهای ویژه و خانوادههای آنان هستند و فعالیت در این مدارس، خدمت خالصانهای است که پاداش آن نزد خداوند متعال محفوظ است. شهرداری تهران نیز در حمایت از این دانشآموزان، از جمله در حوزه حملونقل، اقدامات مؤثری انجام داده و این مسیر تداوم خواهد داشت.
مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم با تأکید بر نقش کلیدی آموزش در توانمندسازی دانشآموزان استثنایی گفت: معلمان این حوزه باید با تلاشی مضاعف و عشقی دوچندان آموزش دهند تا اعتمادبهنفس را به این دانشآموزان بازگردانند. ما در میان آنان شاعر، قهرمان ورزشی و دانشآموزان با رتبههای جهانی دیدهایم؛ که همه مرهون تلاشهای عاشقانه معلمان فداکار است.
وی با اشاره به مشکلات تردد و دسترسی دانشآموزان با نیازهای ویژه افزود: مدیریت شهری باید با تسریع در مناسبسازی معابر، شرایطی فراهم کند تا این دانشآموزان بتوانند مانند دیگر شهروندان در سطح شهر زندگی و آموزش ببینند.
سالار قاسمی، معاون وزیر آموزشوپرورش و رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور نیز در این مراسم گفت: در آموزشوپرورش استثنایی، مدرسه فقط محل آموزش نیست، بلکه پناهگاهی اخلاقی، عاطفی و اجتماعی برای خانوادههاست. معلمان این حوزه با زبان بیزبانی، زیستن را آموزش میدهند. آنها نهتنها معلم، بلکه قهرمانان خاموش آموزشاند.
وی ادامه داد: در جلسهای با رئیسجمهور محترم، پیشنهاد کردم که ساخت مدارس استثنایی باید در اولویت دولت قرار گیرد، چرا که سرانه فضای آموزشی این مدارس بسیار کمتر از استانداردهای تعریفشده است.
مجید پارسا، مدیرکل آموزشوپرورش شهر تهران نیز با تأکید بر نگاه تحولخواه دولت سیزدهم گفت: با حمایت دولت، آموزشوپرورش به اولویت نخست کشور تبدیل شده است. تفاهمنامهای میان شهرداری و استانداری برای ساخت ۸۰ مدرسه در تهران امضا شده که زمین این مدارس را شهرداری تأمین میکند و سپاه نیز آمادگی ساخت ۱۱۰ مدرسه را دارد.
در بخش پایانی؛ از مدیران، معلمان، مشاوران، درسپژوهان، خدمتکاران نمونه و سایر فعالان پرتلاش مدارس استثنایی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تقدیر شد.