عصر ایران - از سپتامبر 2022، زمان معرفی این خودرو، تا فوریه 2025، هیوندای تنها 99,425 دستگاه از آیونیک 6 را در سراسر جهان به فروش رسانده است. برای مقایسه، بامو در سال 2023 84,300 دستگاه از مدل i4 خود را فروخت، و تسلا در همین سال حدود 510,000 دستگاه مدل 3 را به فروش رساند.
اکنون، هیوندای با ارائه بهروزرسانیهایی در طراحی و قوای محرکه آیونیک 6، به دنبال تزریق روحی تازه به این خودرو و جذب مخاطبان بیشتر در بازارهای کره و ایالات متحده است. این تلاش در حالی صورت میگیرد که تعرفههای جدیدی برای تمامی خودروهای وارداتی اعلام شده و آیونیک 6 در حال حاضر فقط در کره جنوبی تولید میشود.
به نظر میرسد تغییرات جدید، ظاهری اسپرتتر و پویاتر به آیونیک 6 بخشیده است، به ویژه در قسمت عقب خودرو. طراحی جدید قسمت جلو نیز حس یک خودروی اسپرت را القا میکند. حال باید دید آیا این بهروزرسانیها میتوانند سرنوشت آیونیک 6 را در بازارهای رقابتی تغییر دهند و آن را به رقیبی جدیتر برای تسلا مدل 3 و سایر خودروهای برقی تبدیل کنند.
مدل 2025 از 39 هزار دلار در تریم پایه قیمت می خورد و تا 53 هزار دلار در تریم پرچمدار بالا می رود. تریم پایه از تک موتور الکتریکی برابر با 149 اسب بخار خروجی دارد و در تریم تک موتور پرچمدار با باتری بزرگ تر این خروجی به 225 اسب بخار افزایش دارد. در تریم دو موتوره میزان خروجی 320 اسب بخار است.
شاخص صفر تا صد در تریم تک موتور پرچمدار 6.2 ثانیه و در تریم دو موتوره 4.3 ثانیه است.