به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حبیب ایل بیگی با اشاره وضعیت فعلی تنها سینمای این شهرستان گفت: سینما انقلاب که سابقه فعالیتش به پیش از انقلاب باز میگردد حدود سه سال است که به دلیل فرسودگی و نا امن بودن غیر فعال شده بنابراین پیشنهاد میکنم اکنون که با همت و همکاری مسئولین شهری تصمیم به بازسازی آن گرفته شده از سینمای یک سالنه تبدیل به پردیس سینمایی با چند سالن شود تا برای مردم این شهر فیلمهای بیشتر و متنوع تری اکران شود.
علی لطفی فرماندار پارس آباد نیز با اشاره به علاقه و مطالبه مردم برای احداث سینما در این شهرستان گفت: مردم پارآباد اساسا مردم فرهنگ دوست هستند و از گذشته علاقه بسیاری به سینما و فیلم داشتند و دارند، اما متاسفانه به دلیل فرسودگی تنها سینمای شهر چند سالی است که تعطیل شده و عملا میتوان گفت این شهرستان پر جمعیت پس از اردبیل اکنون فاقد سینما است.
وی با اشاره پروژهها فرهنگی در دست احداث نیز گفت: ما در شهرستان چندین پروژه فرهنگی در دست احداث داریم، اما با توجه به پروسه کاری و بازه تعریف شده در زمان کوتاه به اتمام نمیرسند بنابر این نیاز هست برای رفع مطالبه به حق مردم سایر ظرفیتها شهرستان با توجه به حضور کارشناسان مورد برسی قرار گرفته تا در صورت نیاز اقدامی صورت بگیرد.
حبیب ایل بیگی مدیرعامل موسسه سینماشهر به همراه سعید نوریان معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از مجتمع فرهنگی و هنری آراز متعلق به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر دیدن کرد و با توجه به نظرات کارشناسان و بحثهای فنی صورت گرفته مقرر شد با توجه به شرایط مناسبی که این مجموعه فرهنگی از آن برخوردار است مقدمات تجهیز و به سازی این مجتمع در کوتاهترین زمان ممکن فراهم شود.
همچنین فرماندار شهرستان پارس آباد نیز در جریان این نشست از مسئولین شهری و شهرداری با توجه به مصوبه شورای شهر مبنی بر راه اندازی هر چه سریعتر سالن سینما خواستار اجرای شدن این مصوبه شد.