قول وزیر نیرو برای رفع ناترازی انرژی

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 14:48
وزیر نیرو گفت: با وجود برخی چالش‌های موجود امسال شاهد رشد شاخص‌های حوزه انرژی خواهیم بود و بخش نیروگاهی کشور توسعه می‌یابد.
وعده‌های وزیر نیرو برای رفع ناترازی انرژی
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس علی آبادی در شورای اداری شهرستان‌های مرزی قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با محوریت رسیدگی به مشکلات و بررسی طرح سامانه گرمسیری با موضوع آب رسانی به زمین‌های کشاورزی افزود: مشکلات کشور با علم و بسیج ظرفیت‌ها امکان پذیر است و همه باید در این راه کمک کنند.
 
وی بدون اشاره به جزئیات آماری گفت: تولید بالای برق در نیروگاه‌های کشور طی مدت کوتاهی با بهره‌گیری از توان داخلی وارد مدار شد و در این مسیر رکورد تاریخی برای کشور کسب شد و الان هم باوجود تحریم ولی با استفاده از ظرفیت و توانایی داخلی مسیر را به خوبی پیش خواهیم رفت و به فضل الهی تا پایان سال قدم‌های بزرگ‌تری برداشته خواهد شد.
 
علی آبادی با بیان اینکه در آینده نزدیک اخبار خوبی از تولید انرژی خواهید شنید که نتیجه زحمات و تلاش جوانان مملکت است، افزود: ما آویزان و دست به دامان کسی نشدیم و خودمان مشکلمان را حل خواهیم کرد.
 
او همچنین گفت: رئیس جمهور اهتمام ویژه‌ای به مناطق مرزی دارد و تلاش می‌شود که مشکلات مرزنشینان را تا حد مقدور کشور به نحو احسن رسیدگی و حل کند و کار‌هایی انجام شود که بیشترین اثرگذاری و منفعت را برای مردم داشته باشد.
 
علی آبادی در ادامه با ابلاغ سلام آقای پزشکیان به مردم منطقه اظهار کرد: دولت پزشکیان دولت وفاق است و اکنون این وفاق در این منطقه که برادران اهل سنت، تشیع و یارسان به صورت مسالمت آمیز و برادرانه در کنار هم زندگی می‌کنند شکل گرفته است.
 
وزیر نیرو وعده داد که مشکلات مطرح شده در جلسه را به رئيس جمهور گزارش داده و موضوعات در حوزه مربوط به خود را پیگیری نماید و سایر مسائل را تدوین و به مقامات مربوط منتقل کند.
 
وی با بیان اینکه استان کرمانشاه دارای یکی از بزرگترین ظرفیت‌های گردشگری کشور است؛ ادامه داد: باید از ظرفیت‌های منطقه، به ویژه در حوزه گردشگری و کشاورزی، بهره‌برداری نموده و از ظرفیت گردشگری استفاده کنیم.
 
سکاندار وزارت نیرو در ادامه بر ضرورت جذب سرمایه برای این منظور و جلوگیری از فرار سرمایه‌ها از منطقه کرمانشاه و ضرورت تقسیم عادلانه منابع تاکید نمود و وعده داد: به شما قول می‌دهم هر کاری که در راستای رشد ظرفیت‌های منطقه باشد انجام دهم.
 
وزیر نیرو با اشاره به اینکه مردم استان کرمانشاه عاقل، باهوش، مهربان، عاشق و با سرزمین و اقلیمی زیبا هستند؛ افزود: بزرگترین مشکل استان کرمانشاه فقدان تشکیل سرمایه است باید دنبال حل این موضوع باشیم و سرمایه‌ها را به اینجا جلب کنیم.
 
علی آبادی بر اهمیت جلب سرمایه‌های داخلی و خارجی تاکید داشت و افزود: باید سرمایه‌گذاری در مناطق مرزی و توسعه زیرساخت‌ها را جدی گرفت و از فرصت‌ها برای رشد اقتصادی بهره برد و حمایت از طرح‌های اقتصادی و توسعه صنایع مرتبط با آبزیان و گردشگری در کنار توسعه کشاورزی حایز اهمیت است.
 
وزیر نیرو در این جلسه مجوز تخصیص ۱۱ مگاوات برق را برای اراضی ازگله، جگرلوی جنوبی، جگیران، ذهاب شمالی و جنوبی، بشیوه، قلعه شاهین و جگرلوی جنوبی و سد‌های تنگه حمام و زاگرس و همچنین راه اندازی نیروگاه آبی پیران با ظرفیت تولید ۸.۵ مگاوات برق که مشکل تخصیص آب دارد صادر کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.