راه آهن کرمانشاه- خسروی در کمتر از ۲ سال به بهره‌برداری می‌رسد

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 14:48
وزیر راه و شهرسازی، امروز ۲۵ اردیبهشت در دومین روز از سفر خود در همراهی با رئیس جمهور و سایر اعضای دولت از مراحل احداث خط آهن کرمانشاه - خسروی بازدید کرد.

راه آهن کرمانشاه- خسروی در کمتر از ۲ سال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاري صدا وسيما ،  وزیر راه و شهرسازی گفت: تلاش‌مان این است تا با تامین منابع از صندوق توسعه ملی با استجازه رهبری این پروژه در کمتر از دو سال آینده به بهره برداری برسد.

فرزانه صادق در حاشیه این بازدید با بیان اینکه مسیر ریلی کرمانشاه به خسروی یکی از مسیرهای مهم و استراتژیک و بخشی از شرق به غرب است که کشور را به عراق متصل می‌کند، گفت: این مسیر استراتژیک در ترانزیت کالا و مسافر موثر است و امتداد آن به خانقین خواهد رفت.

وزیر راه با اشاره به اینکه بخش عمده زیرسازی‌های این مسیر ریلی در بیش از ۱۰ سال گذشته از کرمانشاه تا اسلام آباد غرب انجام شده است‌، توضیح داد: برای آنکه در این مسیر ریل گذاری تکمیل شود و سوت قطار در آن به صدا درآید فاصله داریم. تلاش مان این است تا با تامین منابع از آن از صندوق توسعه ملی با استجازه رهبری این پروژه در کمتر از دو سال آینده به بهره برداری برسد.

فرزانه صادق با تاکید بر اینکه بخشی از اعتبارات برای تکمیل این پروژه مهم ریلی در همین سفر تخصیص خواهد یافت، گفت: درخصوص مکان یابی ایستگاه تاکید بر این است تا به منظور تسهیل در سهولت به شهر نزدیک باشد و بدین ترتیب سیاست حمل و نقل ریل‌پایه و شهرسازی ریل پایه اجرایی شود.

عضو کابینه دولت چهاردهم تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که از مجلس انجام خواهد شد و با پیگیری رئیس جمهور در استان، تلاش خواهیم کرد تا اصلی‌ترین پروژه پیشران در حوزه حمل و نقل در کمتر از دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.