پرداخت خسارت یک میلیارد و ششصد میلیونی به کاربران دیوار

عصر ایران یکشنبه 28 اردیبهشت 1404 - 13:36
مبلغ توافق شده بر مبنای ارزیابی خسارت توسط مراجع ذیصلاح و با مشارکت کارشناسان تعیین شده است و بر همین اساس به صورت کامل به حساب ۱۷ هزار کاربر خسارت دیده از این تخلف واریز خواهد شد.
دیوار با طرح شکایت و پیگیری قضایی، فرد متخلفی را که از طریق یک نقص فنی ۴۱ هزار آگهی تکراری منتشر کرده بود، به پرداخت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خسارت به نفع کاربران زیان‌دیده، وادار کرد.
 
این تخلف که در دسته «خانه و آشپزخانه» و زیردسته «لوستر» رخ داد، منجر به اختلال در کیفیت لیست آگهی‌های این دسته و کاهش بازدهی آگهی‌ حدود ۱۷ هزار نفر از آگهی‌گذاران دیوار در بازه زمانی بهمن ۱۴۰۲ تا فروردین ۱۴۰۳ شده بود.
 
اشکان آرمندهی مدیرعامل دیوار در این باره گفت: «پس از شناسایی مشکل، تیم فنی دیوار به سرعت نسبت به رفع آن اقدام کرد. در ادامه، واحد حقوقی دیوار با هدف دفاع از حقوق کاربران آسیب‌دیده، شکایتی را علیه شخص متخلف مطرح و از طریق مراجع قضایی پیگیری کرد. پس از طی فرآیند حقوقی و اعتراف و پذیرش این فرد نسبت به تخلف خود، توافق شد برای دریافت رضایت، مبلغ یک میلیارد و ششصد میلیون تومان به عنوان جبران خسارت پرداخت شود. دیوار مبلغ خسارت را به طور کامل میان کاربران زیان دیده از این تخلف توزیع می‌کند.» (بیانیه پیگیری قضایی کاربر متخلف)
 
بر این اساس هزینه‌های کاربرانی که در این بازه برای درج یا ارتقای آگهی‌های خود در این دسته مبالغی پرداخت کرده‌ بودند، بر اساس نرخ روز محاسبه و به حساب‌شان واریز خواهد شد. مجموع این پرداخت‌ها حدود ۸۰۰ میلیون تومان می‌شود.
 
برای کاربرانی که در همین بازه در این دسته آگهی رایگان ثبت کرده‌ بودند و به دلیل این اختلال از بازدهی مناسب محروم شدند نیز مبلغ ثابت ۳۵ هزار تومان به ازای هر آگهی رایگان در نظر گرفته شده و به حساب‌شان واریز می‌شود. مجموع این پرداخت‌ها نیز بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان خواهد بود.
 
مبلغ توافق شده بر مبنای ارزیابی خسارت توسط مراجع ذیصلاح و با مشارکت کارشناسان تعیین شده است و بر همین اساس به صورت کامل به حساب ۱۷ هزار کاربر خسارت‌دیده از این تخلف واریز خواهد شد.
 
فرآیند پرداخت این مبالغ آغاز شده و اطلاع‌رسانی به کاربران مشمول، از طریق پیامک و پیام‌های داخل اپلیکیشن در حال انجام است. در صورت وجود هرگونه سوال در این زمینه، کاربران می‌توانند از طریق راه‌های رسمی پشتیبانی دیوار پیگیری کنند.‌
 
دیوار ضمن عذرخواهی بابت بروز این نقص فنی و اختلال ایجادشده، خود را متعهد می‌داند با تقویت مستمر زیرساخت‌های فنی و افزایش تمهیدات امنیتی، از تکرار چنین رخدادهایی جلوگیری کرده و در صورت وقوع هرگونه تخلف و سواستفاده‌ منجر به تضییع حقوق کاربران‌ نیز موضوع را با جدیت از طریق مسیرهای حقوقی و قضایی پیگیری کند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.