به گزارش رکنا به نقل از قوه قضاییه ، شاکرمی در نشست مدیران روابط عمومی سازمانهای تابعه قوه قضاییه در استان تهران و مسئولان روابط عمومی در حوزههای ستادی، شهرستانها و بخشهای دادگستری تهران، از تلاشهای بی وقفه این حوزه در اطلاع رسانی از اقدامات و فعالیتهای خطیر دستگاه قضایی و پوشش رسانهای آن در طول سال گذشته قدردانی کرد.
وی با اشاره به نقش روابط عمومی در شکلدهی افکار عمومی، بر اهمیت انجام صحیح وظایف درونسازمانی و برونسازمانی آن تاکید کرد.
به گفته وی، بخش برونسازمانی شامل انتشار اخبار و اطلاعات تاثیرگذار برای جامعه است که روابط عمومی موفق، با شناسایی نیازها و اهداف جامعه به آنها پاسخ میدهد.
وی با اشاره به قدرت رسانه و چالشهای آن در عصر حاضر، بر ضرورت داشتن روابط عمومی قدرتمند برای مقابله با این چالشها تأکید کرد.
در ادامه، شاکرمی به در پیش بودن هفته قوه قضائیه اشاره کرد و با اعلام اینکه تشکیل ستاد ویژه بزرگداشت هفته قوه قضاییه و کمیتههای مربوط به آن در سطح استان تهران برنامه ریزی شده است، گفت: هفته قوه قضائیه فرصت مغتنمی است تا با بهره مندی از آن نسبت به اطلاعرسانی صحیح و اقناع همکاران در خصوص مشکلات درونسازمانی از یک سو، و همچنین تبیین فعالیتها و خدمات صورت گرفته در دستگاه قضایی و شفافسازی وظایف دادگستری برای مردم از سوی دیگر پرداخته شود.
وی با اشاره به سند تحول تعالی قوه قضائیه و تاکیدات مقام معظم رهبری بر رسیدگی به پروندهها، افزود: لازم است در این هفته در خصوص اقدامات دادگستری استان تهران در مسیر اجرا شدن برنامههای سند تحول و تعالی و رسیدگی به پروندههای قضایی با هدف کاهش موجودی ها، تعیین تکلیف پروندههای مسن و رسوبی که موجب کم شدن میانگین زمان رسیدگیها نیز اطلاع رسانی مناسبی صورت پذیرد.
شاکرمی با ذکر مثالی در خصوص پروندههای خسارت ناشی از افت قیمت خودرو گفت: در اینگونه پروندهها که در سال گذشته ورود بیش از ۵۴ هزار پرونده را به دستگاه قضایی به خود اختصاص داده است و مطابق ماده ۳۹ قانون بیمه، مراجعه به دادگستری در این زمینه ضروری نیست و متقاضی این خدمت راسا میتواند طی مراحل قانونی از طریق شرکتهای بیمه نسبت به مطالبات خود و دریافت حق خود اقدام کند که طی هماهنگی صورت گرفته این موضوعات بدوا در دادگستری طرح نشده و در صورت لزوم نیز آمار پروندههای وارده بسیار کاسته شده و از اتلاف وقت مردم نیز جلوگیری شده است که لازم است اینگونه تدابیر شفاف سازی و اطلاع رسانی شود.
وی روابط عمومی را ویترین دادگستری دانست و بر لزوم برنامهریزی هدفمند و بهرهگیری از ابزارهای علمی و فنی مانند ادبیات مناسب، شیوهی نگارش مؤثرو استفاده از سایر ابزارهای انتقال پیام به صورت تصویری و یا صوتی به مخاطبان برای رسیدن به سطح مناسب و روزآمدی از اطلاعرسانی تأکید کرد.
شاکرمی در خصوص وظایف روابط عمومی در هفته قوه قضاییه، به مدیران و مسئولان روابط عمومی در دستگاه قضایی ماموریت داد تا با همکاری بخشهای مرتبط نسبت به آمادهسازی گزارشهای قابل ارائه از اقدامات و خدمات صورت گرفته و همچنین برنامه ریزی برای استفاده از انعکاس موضوعات از طریق رسانه ملی شبکههای مجازی فعالیت و اقدام کنند.
برگزاری نشستهای خبری و برنامههای رادیویی و با هماهنگی مرکز رسانه قوه قضائیه، دیدار با جامعه نخبگانی استان و حقوقدانان، اساتید دانشگاه، تکریم همکاران و خانواده ایشان، پاسداشت و گرامیداشت خانواده معزز شهدای دستگاه قضایی، افزایش تعامل با رسانهها، و تبلیغات مناسب محیطی ضمن رعایت صرفهجویی در هزینهها از دیگر برنامههای مورد اشاره قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران در این نشست بود که از متولیان امور رسانه و روابط عمومی در دادگستری استان تهران خواست تا در اجرایی شدن این برنامه ها، اهتمام لازم بکار گیرند.