امیر شاهآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آمار قابل توجه مراجعات مردمی به سامانه ۱۱۱ گفت: بیش از ۹۰ درصد نامههایی که توسط مردم به این سامانه ارسال شده، موضوعات شخصی داشته و عمدتاً در حوزههای درخواست تسهیلات و اشتغال بوده است.
وی با بیان اینکه استاندار کرمانشاه در حاشیه بازدید از سامانه ۱۱۱ به ارائه آمارهایی در این زمینه پرداخت، افزود: بر اساس آمار ارائهشده توسط مهندس حبیبی، تاکنون بیش از ۲۴ هزار و ۵۰۰ نامه از طریق سامانه ۱۱۱ دریافت شده و همچنین بیش از ۱۰۰ هزار نامه مردمی به صورت دستی از طریق پایگاههای مشخصشده به این مرکز تحویل داده شده است.
سرپرست دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: تمامی این نامهها در حال ثبت، بررسی و دستهبندی هستند و به صورت منسجم پاسخ داده خواهند شد. وی تأکید کرد: مردم شریف استان در جریان روند رسیدگی قرار خواهند گرفت و تلاش ما بر این است که فرآیند پاسخدهی به شکلی شفاف و قابل پیگیری انجام گیرد.
به گفته این مقام مسئول، تاکنون بیش از ۱۸۰۰ تماس تلفنی نیز در سامانه ۱۱۱ ثبت شده که از این تعداد، بیش از ۵۰ درصد منجر به ثبت درخواست و پیگیری شده و باقی تماسها در قالب مشاوره پاسخ داده شدهاند.
شاهآبادی درباره نحوه ثبت و ارسال نامهها گفت: نامهها پس از اسکن تصاویر و ثبت مشخصات هویتی، به نهاد ریاست جمهوری ارسال خواهد شد و این فرآیند تا هفته آینده ادامه خواهد داشت.
وی در پایان از مردم خواست برای پیگیری درخواستهای خود تنها از طریق سامانه ۱۱۱ اقدام کنند و از مراجعه حضوری به استانداری خودداری نمایند. شاهآبادی تأکید کرد: شهروندان میتوانند پس از گذشت حدود ۲۰ روز تا یک ماه، با سامانه تماس گرفته و نتیجه پیگیری نامههای خود را دریافت نمایند. گفتنی است بیش از ۲۵۰ نفر از کارکنان دستگاههای اجرایی استان، مسئولیت ثبت و بازگشایی این نامهها را در سامانه ۱۱۱ بر عهده دارند.