اینستاگرام در رقابت تنگاتنگ با تیکتاک و یوتوب، برنامهای آزمایشی با نام «Referrals» به راه انداخته که به سازندگانی که ترافیک یا کاربر جدید به این پلتفرم بیاورند، تا سقف 20 هزار دلار پاداش مالی میدهد. این طرح فقط برای کاربران آمریکایی و از طریق دعوتنامه فعال است.
براساس گزارش «Businessinsider»، متا (شرکت مادر اینستاگرام) تأیید کرده این برنامه روشی جدید برای پرداخت به سازندگان در ازای جذب افراد به اپلیکیشن است.
برنامه «Referrals» تستی محدود از طریق دعوتنامه است که طی آن محتواسازان آمریکایی درصورتیکه کاربران از طریق لینکهای آنها وارد اینستاگرام شوند و حساب بسازند، درآمد کسب میکنند.
۲ روش برای کسب درآمد از طریق این برنامه وجود دارد:
مثلاً برای «کورتنی کنفیلد» که پیج اینستاگرامی برای سگش «Rambo» دارد، دسته دوم پیشنهاد شده است.
برنامه Referrals اینستاگرام قرار است ۶ هفته، از مه تا ژوئن (اوایل اردیبهشت تا اواسط تیر) اجرا شود. پرداخت پاداشها نیز از طریق همکاری با شرکت ثالث به نام «Glimmer» انجام میشود که اطلاعات آن در مرکز راهنمای رسمی اینستاگرام ذکر شده است.
اینستاگرام از محتواسازان خواسته لینکهای پروفایل، ریلز، پستها، استوریها یا کانالهای خود را در پلتفرمهای خارج از اینستاگرام، مانند تیکتاک، یوتوب، دیسکورد، ساباستک و سایر وبسایتها و اپلیکیشنها به اشتراک بگذارند.
این اقدام در شرایطی انجام شده است که اینستاگرام در رقابتی شدید با اپلیکیشنهایی مثل تیکتاک و یوتوب قرار گرفته است. این تست جدید درآمدزایی زمانی انجام میشود که متا درگیر پرونده ضدانحصار تاریخی کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) است و رقابت آن با سایر پلتفرمهای اجتماعی زیر ذرهبین قرار گرفته است.