اینستاگرام بابت جذب کاربران جدید به محتواسازان تا 20 هزار دلار پاداش می‌دهد

دیجیاتو سه شنبه 30 اردیبهشت 1404 - 15:32
این برنامه فعلاً محدود فقط در آمریکا اجرا می‌شود. The post اینستاگرام بابت جذب کاربران جدید به محتواسازان تا 20 هزار دلار پاداش می‌دهد appeared first on دیجیاتو.

اینستاگرام در رقابت تنگاتنگ با تیک‌تاک و یوتوب، برنامه‌ای آزمایشی با نام «Referrals» به راه انداخته که به سازندگانی که ترافیک یا کاربر جدید به این پلتفرم بیاورند، تا سقف 20 هزار دلار پاداش مالی می‌دهد. این طرح فقط برای کاربران آمریکایی و از طریق دعوت‌نامه فعال است.

براساس گزارش «Businessinsider»، متا (شرکت مادر اینستاگرام) تأیید کرده این برنامه روشی جدید برای پرداخت به سازندگان در ازای جذب افراد به اپلیکیشن است.

طرح Referrals چگونه به سازندگان پاداش می‌دهد؟

برنامه‌ «Referrals» تستی محدود از طریق دعوت‌نامه است که طی آن محتواسازان آمریکایی درصورتی‌که کاربران از طریق لینک‌های آنها وارد اینستاگرام شوند و حساب بسازند، درآمد کسب می‌کنند.

۲ روش برای کسب درآمد از طریق این برنامه وجود دارد:

  1. برخی سازندگان می‌توانند به‌ازای هر کاربر واجد شرایط که از طریق لینک آنها ثبت‌نام کند، 100 دلار دریافت کنند.
  2. برخی دیگر می‌توانند به‌ازای هر 1000 بازدید واجد شرایط از اپلیکیشن، 100 دلار بگیرند.
Referrals

مثلاً برای «کورتنی کنفیلد» که پیج اینستاگرامی برای سگش «Rambo» دارد، دسته دوم پیشنهاد شده است.

هدف اینستاگرام از راه‌اندازی برنامه Referrals چیست؟

برنامه Referrals اینستاگرام قرار است ۶ هفته، از مه تا ژوئن (اوایل اردیبهشت تا اواسط تیر) اجرا شود. پرداخت پاداش‌ها نیز از طریق همکاری با شرکت ثالث به نام «Glimmer» انجام می‌شود که اطلاعات آن در مرکز راهنمای رسمی اینستاگرام ذکر شده است.

اینستاگرام از محتواسازان خواسته لینک‌های پروفایل، ریلز، پست‌ها، استوری‌ها یا کانال‌های خود را در پلتفرم‌های خارج از اینستاگرام، مانند تیک‌تاک، یوتوب، دیسکورد، ساب‌استک و سایر وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به اشتراک بگذارند.

Referrals

این اقدام در شرایطی انجام شده است که اینستاگرام در رقابتی شدید با اپلیکیشن‌هایی مثل تیک‌تاک و یوتوب قرار گرفته است. این تست جدید درآمدزایی زمانی انجام می‌شود که متا درگیر پرونده ضدانحصار تاریخی کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) است و رقابت آن با سایر پلتفرم‌های اجتماعی زیر ذره‌بین قرار گرفته است.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.