تازه‌بار برای اولین بار در سال ۱۴۰۳ به سود پایدار رسید

دیجیاتو چهارشنبه 31 اردیبهشت 1404 - 15:35
تازه‌بار همچنین قصد دارد وارد بازار سرمایه هم شود. The post تازه‌بار برای اولین بار در سال ۱۴۰۳ به سود پایدار رسید appeared first on دیجیاتو.

گزارش سال ۱۴۰۳ تازه‌بار که کسب‌و‌کار فعال در حوزه فروش آنلاین میوه و سبزیجات است، نشان می‌دهد این پلتفرم توانسته اولین بار به سود پایدار سالانه دست پیدا کند.

اولین بخش این گزارش به رفتار مشتریان تازه‌بار در سال ۱۴۰۳ می‌پردازد. براساس داده‌ها، «محصولات دستچین»، دسته‌بندی محبوب کاربران تازه‌بار در سال ۱۴۰۳ بوده و ۶۹ درصد سفارش‌‎های ثبت‌شده از این دسته است. البته از نظر نوع محصول، «صیفی‌جات» ۵۳ درصد کل سفارش‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. شنبه و چهارشنبه هم روزهای پرترافیک تحویل بوده و بیشترین حجم تحویل در آن روزهای هفته اتفاق افتاده است.

تعداد کاربران تازه‌بار سال ۱۴۰۳ روندی افزایشی داشته و درکل ۱۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است؛ یعنی ۳ هزار و ۴۴۷ کاربر جدید در تازه‌بار ثبت‌نام کرده‌اند. به‌طور متوسط، این پلتفرم فروش آنلاین میوه و سبزیجات توانسته ۲۵۰ درصد رشد مرکب سالیانه داشته باشد. از میان این کاربران، ۸۳ درصد از وب برای ثبت سفارشات خود استفاده می‌کنند و ۱۶ درصد از اپلیکیشن موبایل‌وب و فقط یک درصد از اپلیکیشن استفاده می‌کنند.

افزایش میزان خرید اعتباری کاربران تازه‌بار

محبوبیت سرویس‌های خرید اعتباری و BNPL در ایران افزایش چشمگیری پیدا کرده که در آمار تازه‌بار هم دیده می‌شود. سال ۱۴۰۳، میزان خرید اعتباری مشتریان این پلتفرم به ۸۲ درصد رسید ولی در سال‌های گذشته این رقم به‌ترتیب ۶۰ و ۳۸ درصد بود. ۱۰ درصد مشتریان از روش پرداخت آنلاین و ۸ درصد هم از پرداخت در محل استفاده کرده‌اند.

براساس گزارش سالانه تازه‌بار، تورم و افزایش قیمت میوه و تره‌بار یکی از دلایل اصلی استفاده کاربران از سرویس‌های اعتباری است. تابستان، میوه‌ها با تورم ۶۳ درصدی مواجه بوده‌اند اما پاییز شاهد کاهش قیمت محصولات بودیم که ناشی از تغییرات فصلی است.

تازه‌بار با طیف متنوعی از مشتریان B2B شامل رستوران‌ها، فست‌فودها، کافه‌ها، هتل‌ها و سازمان‌های همکاری می‌کند. سال ۱۴۰۳، ۹۸ درصد سفارش‌ها در بازه‌ تعیین‌شده تحویل داده شد که بالاترین عملکرد تاریخ تازه‌بار در این زمینه است. به گفته این کسب‌و‌کار، این موفقیت با کمک پلتفرم اختصاصی مسیرچینی هوشمند «تازه‌رو» و ارتقای ساختار لجستیک به دست آمده است.

از زیان تا سود

در سال‌های اخیر، روند زیان تازه‌بار نسبت به فروش کاهشی بوده و این پلتفرم بالاخره توانسته سال ۱۴۰۳ به سوددهی برسد. نگاهی به شاخص‌های عملکرد تازه‌بار نشان می‌دهد حجم سفارش‌ها نسبت به سال ۱۴۰۲ با رشدی ۲۲ درصدی مواجه شده است. کل حجم سفارشات هم ۳ درصد نسبت به سال گذشته رشد کرده است.

بالاترین مبلغ سفارش‌های ثبت‌شده در یک روز ۱۲ میلیارد و ۶۷۱ میلیون و ۶۹۰ هزار و ۱۱۰ ریال و بالاترین مبلغ یک سفارش ۵ میلیارد و ۴۸۱ میلیون و ۶۰۷ هزار ریال بوده است. درحالی‌که تازه‌بار سال ۱۴۰۳ درمجموع ۵ میلیارد و ۱۱۴ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۳۲۰ ریال تخفیف به مشتریان خود داده است.

تازه‌بار همچنین قصد دارد وارد بازار سرمایه هم شود. سال ۱۴۰۳، این پلتفرم با ارسال امیدنامه رسمی به فرابورس، فرایند ورود به بازار سرمایه را آغاز کرد. هدف تازه‌بازار حضور در بازار نوآفرین و تبدیل شدن به یکی از اولین شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه تأمین در این بازار است.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.