به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از لرستان ، مهندس هوشنگ بازوند تصریح کرد: متاسفانه قطعه دوم این پروژه به دلیل توقف و عدم پیشرفت ماده ۴۸ خواهد شد و بلافاصله به مناقصه محدود گذاشته می شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت:مهمترین موانع تسریع در روند ساخت قطعه اول این محور رفع معارضین خواهد بود
مهندس بازوند تصریح کرد: اعتبار لازم جهت تسهیل معارضین در اختیار پیمانکار قرار می گیرد که بر اساس آن ۲۰ میلیارد تومان برای پرداخت به مالکان اراضی تملک شده در قطعه اول در نظر گرفته شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد:به دلیل اهمیت این پروژه و تخریب محور خرم آباد - پلدختر بر اثر سیل ویرانگر سال ۹۸ لزوم ایجاد یک محور جدید احساس می شد که بر اساس این الزام و تلفات ناشی از تصادفات جادهای ای در این محور اهمیت تسریع را بیش از پیش نشان می دهد.
بازوند با تقدیر از تعجیل قرارگاه در ساخت قطعه اول این پروژه با انتقاد از شرکت پیمانکار قطعه دوم این پروژه ،گفت: اینکه یک شرکت با علم به عدم توانمندی وارد یک پروژه می شود و وقت مردم و ما را می گیرد و خیلی راحت بعد از چند سال می گوید ماده ۴۸ کنید درست و قابل پذیرش نیست و اصولا فلسفه مشاور تعیین پیمانکاران قدر و توانمند است که در این زمینه قصور شده است .