به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه همشهری نوشت: چه کار میکنید؟ شاید فکر کنید که هزینه خسارت را میتوان از شرکت توانیر گرفت، اما گرفتن خسارت زمانبر است و ساده نیست؛ بهویژه اینکه اول باید از جیب خودتان بپردازید و پس از آن دنبال خسارت باشید. روزهای خاموشی پیشرو بهویژه تابستان در راه و یک زنگ خطر است، الان باید به فکر چاره باشید.
با توجه به خسارات ناشی از قطع برق به لوازم خانگی و سختی دریافت غرامت از توانیر، یک راهکار مکمل این است که خودتان وسایل برقی خانه یا محل کارتان را نزد یکی از شرکتهای بیمه، بیمه کنید و علاوه بر دریافت بخشی از خسارت از اداره برق، درصورتی که نوسان برق باعث خرابی دستگاه شده باشد، خسارت آن تحت پوشش بیمه لوازم خانگی قرار گیرد.
البته هزینه بیمه لوازم خانگی براساس مجموع ارزش وسایل برقی شما تعیین میشود؛ هرچه ارزش وسایل بیشتر باشد، حق بیمه نیز بالاتر خواهد بود. یادتان باشد تنها وسایلی که مشخصات فنی و ارزشگذاری قابل تأیید دارند قابل بیمهکردن هستند. همچنین برخی اقلام جانبی مانند شارژر، گلس یا لوازم فرعی تحت پوشش قرار نمیگیرند. درصورت آسیب لوازم خانگی بر اثر نوسانات برق، شرکت بیمه موظف به پرداخت خسارت است. سقف این پرداخت برای هر وسیله، بسته به نوع آسیب و قیمت آن متفاوت بوده و ممکن است در هر شرکت بیمهای متغیر باشد. خوشبختانه، محدودیتی برای قیمت لوازم تحتپوشش در نظر گرفته نشده و وسایل با هر ارزشی، امکان بیمهشدن را دارند. برای دریافت خسارت، کافی است پس از ثبت و اعلام حادثه، به یکی از شعب شرکت بیمه مراجعه و مراحل را پیگیری کنید.