از افزایش جریمه خودرو‌های بدون معاینه فنی تا محدودیت مصرف برق در کنتور‌های هوشمند

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 14:58
خودرو‌های فاقد معاینه فنی در صورت تردد روزانه تنها به واسطه نداشتن گواهی معاینه فنی مبلغ ۱۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، میرزایی قمی ، مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران گفت: گواهی معاینه فنی خودروهای مشمول  از دوطریق مکانیزه توسط دوربین های سطح شهر و فیزیکی توسط پلیس کنترل می شود و خودروهای فاقد معاینه فنی در صورت تردد روزانه تنها به واسطه نداشتن گواهی معاینه فنی مبلغ ۱۰۰ هزار تومان جریمه می شوند.
هشدار بانک مرکزی به شبکه بانکی 
بانک مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بانک‌ها باید با ایجاد ساختار نظارتی مشخص اطمینان حاصل کنند که تسهیلات اعطایی تنها در مسیر‌های مجاز و مولد مصرف می‌شود هر گونه انحراف مشمول پیگرد و جبران خسارت خواهد بود.
انسداد موقت جاده هراز 
فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران گفت: به دلیل تعمیرات محور هراز از امروز به مدت سه شب از ساعت ۲۰ تا ۵ صبح مسدود خواهد شد و هم‌وطنان می‌توانند از مسیر‌های جایگزین چالوس و فیروزکوه تردد کنند.
کنتور‌های هوشمند برق تهران، پرمصرف‌ها را محدود می‌کند
به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران: بیش از ۱۲۰ هزار کنتور هوشمند در پایتخت نصب شده و تنظیمات لازم برای جلوگیری از مصرف بیش از حد مشترکان پرمصرف در آنها اعمال شده است، آقای ناظریان اضافه کرده:این اقدام منجر به صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف برق شده به گونه‌ای که کاهش بار شبکه توزیع، معادل برق مورد نیاز حدود ۱۰۰ هزار خانوار در ساعات اوج مصرف است.
و تصویری از بانوان آتش نشان در عملیات اطفای حریق در خیابان ستارخان تهران که مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.