به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، «حمید بورد» با اشاره به جایگاه تاریخی مسجدسلیمان در صنعت نفت گفت: کشف نفت در مسجدسلیمان سرآغاز تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در کشور بود و اگر در طول ۱۱۷ سال گذشته پیشرفتی در اقتصاد ایران حاصل شده، بیش از ۵۰ درصد آن مرهون صنعت نفت است.
وی با اشاره به اینکه عمق چاههای نفت در مسجدسلیمان حداکثر ۴۰۰ متر است و این منطقه از ظرفیت بالایی برخوردار است، گفت: باید با نگاهی نو و افقهای تازهتری به مسجدسلیمان نگریست. در اهواز نیز لایههایی نفتی وجود دارد که هنوز توسعه نیافتهاند. اطمینان دارم منطقه مسجدسلیمان آینده روشنی پیش رو دارد.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه نفت، لکوموتیو اقتصاد کشور است و بار سایر بخشهای اقتصادی را به دوش میکشد، تصریح کرد: این در حالی است که نفت باید به عنوان زیرساخت توسعه کشور مورد استفاده قرار میگرفت و اگر با دقت و برنامهریزی بیشتری عمل میکردیم، نقش آن در اقتصاد ملی میتوانست بهمراتب پررنگتر باشد.