مسجدسلیمان، خاستگاه نفت و نقطه آغاز توسعه

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 14:59
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: کشف نفت در مسجدسلیمان سرآغاز تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در کشور بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، «حمید بورد» با اشاره به جایگاه تاریخی مسجدسلیمان در صنعت نفت گفت: کشف نفت در مسجدسلیمان سرآغاز تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در کشور بود و اگر در طول ۱۱۷ سال گذشته پیشرفتی در اقتصاد ایران حاصل شده، بیش از ۵۰ درصد آن مرهون صنعت نفت است.

وی با اشاره به اینکه عمق چاه‌های نفت در مسجدسلیمان حداکثر ۴۰۰ متر است و این منطقه از ظرفیت بالایی برخوردار است، گفت: باید با نگاهی نو و افق‌های تازه‌تری به مسجدسلیمان نگریست. در اهواز نیز لایه‌هایی نفتی وجود دارد که هنوز توسعه نیافته‌اند. اطمینان دارم منطقه مسجدسلیمان آینده روشنی پیش رو دارد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه نفت، لکوموتیو اقتصاد کشور است و بار سایر بخش‌های اقتصادی را به دوش می‌کشد، تصریح کرد: این در حالی است که نفت باید به عنوان زیرساخت توسعه کشور مورد استفاده قرار می‌گرفت و اگر با دقت و برنامه‌ریزی بیشتری عمل می‌کردیم، نقش آن در اقتصاد ملی می‌توانست به‌مراتب پررنگ‌تر باشد.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.