قالیباف بار دیگر رئیس مجلس شد

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 14:59
محمدباقر قالیباف با رای نمایندگان مجلس برای مدت یک سال دیگر در سمت ریاست مجلس شورای اسلامی ابقا شد.
قالیباف بار دیگر رئیس مجلس شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در جریان برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در سال دوم؛ محمد باقر قالیباف نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، هادی قوامی، نماینده مردم اسفراین و بام صفی آباد و احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخ شهر به عنوان نامزد‌های ریاست مجلس معرفی شدند.
در همان ابتدا هادی قوامی اعلام کرد که به نفع آقای قالیباف کناره‌گیری می‌کند و در نتیجه رقابت میان احمد راستینه و محمد باقر قالیباف شکل گرفت که در نهایت؛ محمد باقر قالیباف توانست با کسب ۲۱۹ رای از ۲۷۲ رای ماخوذه برای ششمین سال متوالی بر کرسی ریاست مجلس تکیه زند.
 
نیکزاد و حاجی بابایی نواب رئیس مجلس شدند
 
در جریان برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی؛ عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه، علی نیکزاد ثمرین نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین، مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم، کهک و جعفرآباد و علیرضا منادی سفیدان نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو به عنوان نامزد‌های های نواب رئیس مجلس برای اجلاسیه دوم دوره دوازدهم معرفی شدند.
در نهایت با آراء نمایندگان؛ با توجه به اینکه دو گزینه نخست، ۱۱۱ رای از مجموعه ۲۷۳ آرای مخوذه را کسب کردند در نهایت با انجام قرعه کشی؛ علی نیکزاد ثمرین به عنوان نایب رئیس اول و حمید رضا حاجی بابایی به عنوان نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی تعیین شدند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.