جابجایی ۲۰۰ هزارتن زباله از جنوب تهران

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 14:59
شکایت‌های مردمی به انباشت ۲۰۰ هزارتن زباله در منطقه قمصر باقر شهر تهران، باعث شد سازمان بازرسی کل کشور به جابجایی زباله‌ها اقدام کند.

** جابجایی ۲۰۰ هزارتن زباله از جنوب تهران

به گزارش خبرنگار  خبرگزای صدا و سیما،  روستای قمصر در جنوب تهران و در منطقه باقرشهر قرار دارد. این منطقه با مشکلی بیست ساله دست و پنجه نرم می‌کند که زندگی را برای اهالی آن دیار سخت کرده است. انباشت ۲۰۰ هزار تن زباله و بازیافت غیرمجاز آن باعث از بین رفتن کشاورزی آنجا هم شده است.

سازمان بازرسی کل استان تهران با همکاری چند نهاد و دستگاه دیگر بعد از چند هفته جلسه کارشناسی در اقدامی با عوامل این کار برخورد کردند و مقرر شده زباله‌ها را به منطقه آرادکوه برای بازیافت اصولی جابجا کنند.

افشین سهراب خان رئیس بازرسی منطقه یک کشوری و بازرس کل استان تهران در این باره گفت: انباشت زباله باعث آلودگی شدید در منطقه قمصر شده است. بعد از شکایت‌های پرشمار مردمی به انباشت این حجم زباله و آلودگی‌های زیاد، تصمیم بر آن شد تا زباله‌ها جابجا و به منطقه آرادکوه برای بازیافت منتقل شوند.

رئیس بازرسی منطقه یک کشوری و بازرس کل استان تهران همچنین به عملکرد مدیران در برخورد با این موضوع پرداخت و افزود: حدود ۲۰ سال است انباشت زباله در این منطقه وجود دارد، اما هیچ اقدام موثری از طرف برخی مدیران در سال‌های قبل انجام نشده بود و با ترک فعل احتمالی آنها برخورد قانونی می شود. 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.