وقتی کامیون ساخت ایران از مدل وارداتی آمریکایی بهتر بود(+عکس)

عصر ایران جمعه 09 خرداد 1404 - 01:41
اصغر قندچی، کارآفرین مشهور و پدر صنعت کامیون‌سازی که مؤسس بزرگ‌ترین کارخانه تریلر و کامیون در ایران بود، ابتدا در یکی از گاراژهای اطراف میدان قزوین فعالیتش را شروع کرد، اما مدتی بعد و با رونق گرفتن صنعت کامیون‌سازی در پایتخت کارخانه‌ای در حوالی امامزاده معصوم(ع) راه انداخت.

دوران درخشان قندچی به‌عنوان کارآفرین و صنعتگر ممتاز در بریانک رقم خورد و ایده‌های او برای ساخت کامیون‌های ایرانی در همین محله عملی شد. او نخستین کامیون را ساخت و در نمایشگاه دستاوردهای صنعتی ایران خودروهای ساخت خودش را به نمایش گذاشت. اصغر قندچی با پروانه ساخت کامیون در ایران کار خود را شروع کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، پس از آن کار قندچی گرفت و به صنعتگر تبدیل شد. نام کارخانه را از شخصیت کاوه آهنگر گرفت و به عشق وطنش آن را «ایران‌کاوه» نامگذاری کرد. شرکت ماک آمریکا هم برای نخستین بار، خارج از خاک آمریکا حاضر به همکاری با اصغر قندچی شد.

وقتی کامیون ساخت ایران از مدل وارداتی آمریکایی بهتر بود

تلاشی که او برای بهبود کیفیت قطعات ماک انجام داد باعث شد کامیون‌های ماک ساخت ایران بهتر از ماک‌های وارداتی به فروش برسند، چون خیلی خوب امتحان پس داده بودند و کسانی که این ماک‌ها را داشتند آن‌قدر راضی بودند که خود تبدیل به تبلیغ خوبی برای ماک‌های ایرانی شدند.

آنطور که خود او گفته، در مجموع قیمت ماک تولیدی او در اندازه‌های کوچک و بزرگ ۱۰۰تا ۱۵۰هزار تومان بود و با تریلر و تمام قطعات جانبی یک ماک ایران‌کاوه ۳۰۰هزار تومان فروخته می‌شد، درحالی‌که ماک آمریکایی بدون تریلر حدود ۲۰۰هزار تومان به فروش می‌رسید. او تا واپسین روزهای عمرش همچنان به ایران‌کاوه رفت‌وآمد می‌کرد و این کارخانه حلقه اتصال یکی از بزرگ‌ترین کارآفرین‌های تهران با بریانک بود.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.