به گزارش خبرنگار مهر، احمد مشایخی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۲۲۹ پرونده پس از بررسیهای دقیق کارشناسی و تطبیق با مدارک ثبتی در سامانه یکپارچه سحاک توسط کارشناسان امور اراضی شهرستانها تأیید شده است تا سایر فرآیند صدور سند توسط اداره ثبت اسناد و املاک انجام شود.
وی افزود: هدف اصلی از اجرای این سامانه، تسریع در فرآیندهای اداری و کاهش مراجعات حضوری شهروندان است تا خدمات با کیفیتتری ارائه شود.
مدیر امور اراضی بوشهر ادامه داد: با راهاندازی سامانه سحاک، امکان پیگیری آنلاین وضعیت پروندهها برای متقاضیان فراهم شده و این موضوع شفافیت در روند صدور اسناد مالکیت را افزایش داده است.
مشایخی تأکید کرد: تمامی مراحل بررسی پروندهها با رعایت دقیق قوانین مرتبط با اراضی ملی و غیرملی تثبیت شده پس از تعیین تکلیف پلاکهای مشمول رفع تداخلات انجام میشود تا از هرگونه خطای احتمالی جلوگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: هماهنگی بین اداره ثبت اسناد، منابع طبیعی و دیگر نهادهای مرتبط، نقش مهمی در تسهیل این فرآیند داشته است.
مدیر امور اراضی بوشهر تصریح کرد: صدور سند تک برگ نه تنها حقوق مالکیت افراد را تضمین میکند، بلکه زمینهساز کاهش اختلافات حقوقی و تقویت امنیت سرمایهگذاری در حوزههای مختلف است.
مشایخی ضمن درخواست از شهروندان برای تسریع در بررسی درخواستهای خود، مدارک را به طور کامل و دقیق در اختیار اداره ثبت اسناد شهرستان برای بارگذاری در سامانه سحاک قرار دهند.
وی یادآور شد: برنامهریزی برای برگزاری دورههای آموزشی جهت آشنایی بیشتر مردم جهت تسریع در صدور اسناد تک برگ اراضی کشاورزی باقیمانده در دست اقدام است.