به گزارش خبرنگار مهر، بهادر اسدی، صبح شنبه در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان (نماد) اظهار کرد: تدوین «اطلس آسیبهای اجتماعی و روانی دانشآموزان» توسط آموزش و پرورش یک ضرورت انکارناپذیر است که این اطلس، سنگ بنای آغاز فعالیتهای مراقبت اجتماعی از دانشآموزان در استان خواهد بود.
اسدی با اشاره به اهمیت «نماد» و ضرورت تقسیم کار بین ادارات مختلف، تشریح کرد: سند ائتلاف نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان در سال ۱۳۹۴ با هدف کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی دانشآموزان به تصویب رسید و طبق این سند، آموزش و پرورش به همراه ۱۴ نهاد دیگر موظف به اجرای این نظام هستند.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان بر اطلاعرسانی گسترده در مورد خط ملی نماد با شماره ۱۵۷۰ تاکید کرد و از سایر ادارات و نهادها خواست تا در فراهم آوردن زیرساختها، اطلاعرسانی، و فرایندهای ارجاع دانشآموزان آسیبدیده به آموزش و پرورش، همکاری لازم را داشته باشند.
اسدی همچنین پیشنهاد داد که آموزش و پرورش، یک روز در هفته را به آموزش مهارتهای اساسی زندگی فردی و اجتماعی در مدارس اختصاص دهد.
در این جلسه که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و نمایندگان ادارات عضو ائتلاف نماد برگزار شد، دستگاههای مرتبط گزارشی از اقدامات خود در زمینه نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان ارائه کردند.
لازم به ذکر است؛ جلسات شورای سیاستگذاری نماد به صورت فصلی و با حضور اعضای مشخص شده در سند ائتلاف نماد برگزار میشود.