به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، سیدفواد حسینی صبح امروز در دیدار با دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، اظهار داشت: در دیداری که ۲۷ اردیبهشت امسال با با مقام معظم رهبری داشتیم ایشان به صراحت روی موضوع پرورشی تأکید داشتند و بدون شک این مهم، فصل الخطاب و نقشه راه آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینکه علاقمند به ارتباط سازمانی و همکاری دو جانبه در خصوص مسائل فرهنگی و تربیتی با ستاد امر به معروف و نهی از منکر هستم، گفت: ارتباط دو سویه آموزش و پرورش و ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید بر اساس یک رویه مشترک باشد و منتج به یک نتیجه مثبت شود.
دانشآموزان حاشیهنشین مشکل معیشت دارند
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان نیز، با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان انتصاب سیدفواد حسینی به سمت مدیرکلی آموزش و پرورش کردستان را به فال نیک میگیرد، اظهار داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر یک نهاد فراجناحی است و از نیروهایی که در جهت اهداف نظام اسلامی گام برمیدارند استقبال میکند.
علی اصغر حسینی افزود: بسیاری از اقشار جامعه ماهیت ستاد را نمیشناسند و گمان میکنند مأموریت ستاد تنها رسیدگی به موضوع حجاب است.
حسینی، عنوان کرد: آموزش و پرورش باید به موضوع پرورشی در مدارس توجه بیشتری داشته باشد، چون آسیبهای اجتماعی در داخل مدارس نسبت به گذشته در حال رشد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، گفت: دانشآموزان برخی مناطق حاشیهنشین در مسئله معیشت مشکل دارند و طبق بررسیهایی که انجام شده است اغلب این دانشآموزان بدون خوردن صبحانه سر کلاس درس حاضر میشوند و قطعا این وضعیت، روی یادگیری و آموزش آنها تأثیر منفی خواهد داشت.
وی افزود: برای جلوگیری از رشد آسیبهای اجتماعی در داخل مدارس، ستاد امر به معروف و نهی از منکر آماده همکاری با آموزش و پرورش استان و ارائه راهکار است.
حسینی عنوان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اعم آسیبهای اجتماعی مدارس کردستان را به صورت پژوهشی مستندسازی کرده است و آن را در اختیار مدیران آموزش و پرورش استان قرار خواهد داد.
46