شتاب توسعه گردشگری دریایی در مناطق آزاد

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 15:05
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد از گسترش زیرساخت‌ها و مشارکت مردمی در توسعه گردشگری دریامحور مناطق آزاد خبر داد.

شتاب توسعه گردشگری دریایی در مناطق آزاد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد  از روند رو‌به‌رشد گردشگری دریایی در مناطق آزاد کشور خبر داد.

مهدی مزینانی با تأکید بر نقش آرامش‌بخش دریا، آن را بستر مهمی برای توسعه گردشگری و سلامت روان جامعه دانست و گفت: پنج منطقه آزاد با دسترسی مستقیم به دریا، ظرفیت‌های گسترده‌ای برای رشد این صنعت دارند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد گفت:در نوروز امسال شناور‌ها از ۹۰۰ به ۱۳۰۴ فروند افزایش یافتند وکشتی‌های کروز به ناوگان گردشگری اضافه شدند. 

مهدی مزینانی همچنین رشد زیرساخت‌ها در چابهار، انزلی و اروند و مشارکت ۱۲۰ اپراتور بین‌المللی در کیش را نشانه‌ای از تحرک در این بخش عنوان کرد.

به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، روستای سهیلی به مرحله معرفی به‌عنوان روستای جهانی گردشگری رسیده و با کمبود نیروی کار مواجه شده است. با این حال بیش از ۵۰۰ بوم‌گردی در چابهار فعال شده که به اشتغال و مقرون‌به‌صرفه‌بودن گردشگری کمک کرده‌اند. در شمال کشور نیز با راه‌اندازی ورزش‌های دریایی و ساخت کشتی‌های تفریحی، توسعه ادامه دارد.

مهدی مزینانی از آغاز نصب نخستین قطعه پل خلیج فارس در سوم خرداد خبر داد و آن را گامی بزرگ برای اتصال قشم به سرزمین اصلی دانست.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد  همچنین خواستار اجرای کامل ماده ۶۵ قانون توسعه و مردمی‌سازی گردشگری با هدف افزایش پایداری و امنیت گردشگری شد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.