بهسازی آزادراه زنجان _ تبریز آغاز می‌شود

خبرگزاری مهر یکشنبه 11 خرداد 1404 - 13:31
زنجان-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: پیمانکار بهسازی و روکش آسفالت آزادراه زنجان - تبریز انتخاب شده و به زودی عملیات آن آغاز می‌شود.

اصغر اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تداوم عملیات راهداری و تشدید آن در برخی ایام سال اظهار کرد: بلافاصله بعد از ایام نوروز فرصتی ایجاد می‌شود که بودجه عملیاتی سازمان راهداری در استان‌ها مورد بررسی قرار گیرد و اکنون این فرآیند در حال انجام است تا اعتبارات عمرانی متناسب با پروژه‌ها تخصیص یابد.

وی میزان آزادراه‌های موجود در استان زنجان را ۲۰۰ کیلومتر برشمرد و گفت: ۱۰۵ کیلومتر آن به آزادراه زنجان - قزوین و ۹۵ کیلومتر آن به آزادراه زنجان – تبریز اختصاص دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه در دو سال اخیر در محور زنجان - قزوین عملیات بهسازی و اصلاح روکش آزادراه را آغاز کردیم و وضعیت نسبتاً خوبی دارد، یادآور شد: از ابتدای اردیبهشت سال جاری بهسازی ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر باقی‌مانده در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: دو اکیپ در بخش اجرا و بخش روکش فعالیت می‌کنند و این امید را به مردم می‌دهیم که امسال زنجان - قزوین را به مرحله نهایی می‌رسانیم، البته راه‌ها همواره نیاز به نگهداری دارند و باید به صورت مداوم، اقدامات متناسب انجام گیرد.

اسماعیلی در مورد وضعیت آزادراه زنجان – تبریز خاطرنشان کرد: این آزادراه با مشارکت چند بانک و مجری شرکت آزادراه‌ها احداث شد و به همین دلیل در اختیار سازمان راهداری نبود و نمی‌توانستیم کار عمده انجام دهیم و فقط قادر به عملیات راهداری جزئی و لکه‌گیری بودیم.

واگذاری نگهداری آزادراه زنجان – تبریز تا چند روز آینده

وی تصریح کرد: از سال گذشته پیگیر واگذاری این محور به سازمان راهداری و بهسازی آن هستیم و کار به مراحل نهایی رسیده و تا نیمه اول خرداد موضوع به سازمان راهداری ابلاغ می‌شود که نگهداری محور را به عهده بگیرد و پیمانکار نیز آماده کار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه نزدیک ۲ هزار میلیارد تومان هزینه اصلاح کامل محور است، عنوان کرد: در مدت دو تا سه سال و با توجه به تزریق اعتبارات، بهسازی انجام خواهد شد و اولویت کار ما در آزادراه زنجان – تبریز نقاطی است که شرایط بحرانی دارند.

وی با اشاره به اینکه بهسازی این محور بر اساس خرابی شدید، خیلی شدید، متوسط و عادی اولویت بندی شده است، ابراز کرد: عملیات عمرانی به شرایط جوی نیز بستگی دارد و تلاش داریم مشکلی برای کاربران جاده‌ای وجود نداشته باشد.

اسماعیلی در مورد گلایه رانندگان از غیراستاندارد بودن نقاطی از مسیر آزادراه زنجان – تبریز اظهار کرد: راه‌ها از دوبعد ارزیابی می‌شوند که شامل ساخت و طرح هندسی و همچنین رویه و نگهداری راه می‌شود و وظیفه راهداری در حوزه نگهداری است.

وی با اشاره به اینکه ما به موضوع طرح هندسی ساخت نمی‌توانیم ورود پیدا کنیم، خاطرنشان کرد: البته برای روکش آسفالت در مقاطعی یک لایه یا در صورت نیاز دو لایه برمی‌داریم و سپس آسفالت‌ریزی را انجام می‌دهیم.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.