به گزارش BBC، این باتریها از سال ۲۰۲۷ به صورت آزمایشی در کرهجنوبی ساخته میشود و تولید انبوه آن از سال ۲۰۲۸ آغاز خواهد شد. جنرال موتورز اولین خودروساز جهان خواهد بود که از این باتریها در محصولاتش استفاده میکند.
به گفته مدیران جنرال موتورز این باتریها در وانتهای الکتریکی آینده این کارخانه نقش اصلی خواهند داشت. قرار است این خودروها با یک بار شارژ بیش از ۴۰۰ مایل (۶۴۰ کیلومتر) حرکت کنند. این باتریها جای کمتری میگیرد و هزینه تولید را کاهش میدهد.
یکی از مزایای کلیدی فناوری لیتیوم-منگنز کاهش یا حذف کامل فلزات گرانقیمت و نایابی مانند کبالت و نیکل است. کبالت فلزی گرانقیمت با منابع محدود است و استخراج آن با مشکلات زیست محیطی و حقوق بشری همراه است.
تعداد قطعات در ساخت این باتریها کمتر است و به گفته جنرال موتورز طراحی سادهتر علاوه بر کاهش وزن باعث بهینهسازی مصرف انرژی در خودروهای بزرگ خواهد شد.
در حال حاضر سهم عمده هزینه ساخت خودروهای الکتریکی مربوط به باتری است و جنرال موتورز امیدوار است با این فناوری جدید بتواند هزینه تولید را کاهش دهد.
با وجود این، برخی کارشناسان درباره عمر مفید این نوع باتری تردید دارند. فناوری لیتیوم-منگنز پیشینهای چند دههای دارد اما دوام آن نسبت به باتریهای نیکل یا فسفات کمتر بوده است. با این حال، جنرال موتورز میگوید این مشکل در باتریهای جدید این شرکت برطرف شده است.