حضور پلنگ در فاصله چند متری محیط بان

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 15:10
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: یک محیط بان در منطقه شکار ممنوع کوه سفید از توابع شهرستان دماوند موفق شد پلنگی را در فاصله‌ای کمتر از ۱۰ متری مشاهده و تصویر آن را ثبت کند.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، حسن عباس نژاد افزود: روز گذشته ۱۶ خرداد ماه، یکی از محیط بانان شهرستان دماوند در حین گشت زنی و بررسی آبشخور‌های حیات وحش در منطقه شکار ممنوع کوه سفید، یک قلاده پلنگ را در فاصله‌ای بسیار نزدیک مشاهده کرد و هنگامی که قصد تصویربرداری با تلفن همراه خود داشت، با واکنش پلنگ مواجه شد .
وی افزود: پلنگ بلافاصله متوجه حضور انسان شد و به سمت صخره‌ها و ارتفاعات منطقه حرکت و محل را ترک کرد.
وی با اشاره به اینکه این مشاهده نادر، نشانه‌ای از پویایی اکوسیستم و اهمیت حفاظت از زیستگاه‌های طبیعی منطقه است، اظهار داشت: پلنگ به عنوان رأس هرم غذایی نقش مهمی در تنظیم جمعیت گونه‌هایی مانند گراز، قوچ، میش، کل و بز ایفا می‌کند و حضور آن نشان دهنده سلامت اکوسیستم منطقه است.
این مقام مسئول افزود: ثبت این گونه موارد، اهمیت بالای حفاظت از زیستگاه‌های طبیعی و نقش حیاتی محیط بانان در حفظ تنوع زیستی را به خوبی نشان می‌دهد و چنین مشاهداتی گواهی بر پویایی جمعیت طعمه‌های طبیعی و تعادل بوم سازگان در منطقه دماوند است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان تأکید کرد: ادامه حیات گونه‌های ارزشمند مانند پلنگ آسیایی، وابسته به تداوم حفاظت مؤثر، پایش مستمر و همکاری جوامع محلی با سازمان حفاظت محیط زیست است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.