بورس 24 نوشت:
در آستانه عرضه اولیه سهام شرکت صنایع غذایی رضوی با نماد «نان» در بازار فرابورس، مدیرعامل این شرکت، مجتبی هادیان، در گفتوگویی به تشریح آخرین سیاستهای توسعهای، برنامههای فروش و مالی، و نیز وضعیت کارخانهها و فروش به زیرمجموعههای آستان قدس پرداخت. او با اشاره به نقش بنیاد بهرهوری آستان قدس در سیاستگذاریهای کلان، از حرکت شرکت به سوی بازارهای جدید و تقویت سهم بازار و سودآوری خبر داد.
در گفتوگو با مجتبی هادیان، مدیرعامل شرکت صنایع غذایی رضوی، آخرین سیاستهای توسعهای و برنامههای این شرکت در حوزه تجمیع خطوط تولید، توسعه شبکه فروش، تامین مالی و آینده کارخانهها تشریح شد. وی با اشاره به نقش بنیاد بهرهوری آستان قدس در سیاستگذاریهای کلان، از آمادگی شرکت برای ارتقاء بهرهوری و ورود به بازارهای جدید سخن گفت و تأکید کرد: «تمامی فروشها به زیرمجموعههای آستان قدس نیز با همان نرخ و شرایط سایر مشتریان انجام میشود و توسعه زیرساختهای فروش مویرگی و فروشگاههای جدید در دستور کار است.» هادیان همچنین درباره افزایش تسهیلات بانکی و تغییرات ترازنامه مالی شرکت توضیح داد و بر حرکت هدفمند صنایع غذایی رضوی به سمت رشد پایدار و شفافیت مالی تأکید نمود.
مدیرعامل شرکت صنایع غذایی نان رضوی در خصوص امکان تجمیع خطوط تولید شرکتهای زیر مجموعه آستان قدس، گفت: برای رشد و بزرگتر شدن شرکت نیاز به زیرساختهای لازم و برنامهریزی دقیقی داریم، خدا را شکر با سیاستهای کاری لازم به هدفمند سازی سامان بازار دست پیدا کردیم. در مجموع هدفی برای این موضوع نداریم اما اگر در آینده بنیاد بهرهوری آستان قدس به این نتیجه برسد که شرکت صنایع غذایی رضوی میتواند به صورت موردی بعضی از شرکتهای آستان قدس را به چرخه حداکثری تولید برساند، شرکت صنایع غذایی رضوی آمادگی این موضوع را دارد.
مدیر عامل شرکت صنایع غذایی نان رضوی درخصوص ارزش زمین کارخانه و سند تک برگی اظهار کرد: با توجه به قیمت بازار املاک و مستغلات در مشهد مقدس که بیش از ۴۳ درصد املاک مشهد آستانه میباشد تفاوت قابل اهمیتی ندارد.
وی درباره تنوع روشهای فروش شرکت و احداث فروشگاههای جدید گفت: در قسمت تحقیق و توسعه شرکت، موضوع مطرح و در صورت به نتیجه رسیدن تعدادی از فروشگاههای دایر شده در تهران و رشت و … برای تاسیس در سایر شهرها اقدامات لازم صورت میگیرد.
وی در ادامه افزود: با توجه به فعالیت کارخانه نظرآباد در زمینه دونات و اشترودل شیرین، بعد از مدت زمانی، آنالیز فروش به صورت دقیق مورد بررسی قرار میگیرد. در صورت سودآوری و به صرفه بودن، امکان راهاندازی سایر خطوط تولید را نیز فراهم میکنیم. فعلاً برنامهای برای تولید در سایر استانها نداریم.
هادیان در خصوص فروش محصولات شرکت در مراسم مذهبی آستان قدس رضوی عنوان کرد: همانند سایر خریداران، از آستان قدس نیز وصولی از بابت فروش اجناس داریم و خواهیم داشت. قیمت محصولات نیز برای فروش به آستان با سایر مشتریان یکسان است.
وی درباره برنامههای توسعه ناوگان توزیع افزود: در مرحله اول شرکت صنایع غذایی رضوی با هدف دستیابی به بازار محلی و رعایت حال مصرفکننده به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ ایران در تلاش است با ایجاد شبکه فروش به صورت گسترده با دامنه مویرگی در ۵ استان به این مهم دست یابد.
مدیرعامل شرکت صنایع غذایی نان رضوی در خصوص مانده مازاد تجدید ارزیابی داراییها در ترازنامه شرکت گفت: با توجه به پذیرفته شدن شرکت صنایع غذایی رضوی در بازار فرابورس، بعد از بررسی واحد مالی و اخذ تاییدیه بازرس قانونی و معتمد بورس اقدامات لازم صورت میپذیرد.
وی در پاسخ به اینکه مانده تسهیلات شرکت در سال ۱۴۰۳ حدود ۶ برابر شده و نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است. این وام برای سرمایه در گردش گرفته شده یا توسعه شرکت؟ نیز تأکید کرد: با توجه به راهاندازی قسمت سامان بازار کارخانه نیاز به سرمایه در گردش بیشتری احساس میشد که با دریافت تسهیلات بانکی این نیاز شرکت نیز مرتفع گردید.
هادیان در پاسخ به دو برابر شدن دریافتیهای تجاری در سال ۱۴۰۳ و اثر آن بر نقدینگی شرکت بیان کرد: به دلیل افزایش قیمتها و افزایش فروش توسط سیستم فروش مویرگی، علاوه بر افزایش حسابهای دریافتنی، میزان درآمد و فروش کلی نیز افزایش قابلملاحظهای داشته است.
شرکت صنایع غذایی رضوی با نماد «نان» روز یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۴ در بازار فرابورس عرضه اولیه میشود. این شرکت که با برند ملی و معتبر «نان قدس رضوی» شناخته میشود، بیش از چهار دهه در صنعت غذایی ایران نقشآفرین بوده و اکنون با راهاندازی ۱۸ خط تولید مکانیزه و پوشش توزیع سراسری، به یکی از نامهای پرمخاطب حوزه خود بدل شده است. محصولات شاخص شرکت از جمله دونات و کروسان رضوی، طی سالهای اخیر به پرفروشترین اقلام فانتزی در فروشگاههای کشور تبدیل شده و محبوبیت گستردهای میان جوانان و خانوادهها یافتهاند.
تاریخ عرضه: یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
کل سهام قابل عرضه: ۹۰۰ میلیون سهم معادل ۹٪ کل سهام
مرحله اول: ۳۰۰ میلیون سهم (۳٪) ویژه سرمایهگذاران واجد شرایط
مرحله دوم: ۶۰۰ میلیون سهم (۶٪) با روش قیمت ثابت به عموم
سقف هر کد معاملاتی: ۱,۲۰۰ سهم
قیمت هر سهم: ۳,۰۴۴ ریال
با فرض مشارکت ۲٫۵ میلیون نفر، به هر کد معاملاتی حدود ۲۴۰ سهم معادل ۷۳ هزار تومان تعلق میگیرد و درصورت تخصیص کامل (۱,۲۰۰ سهم)، ارزش خرید هر کد تا ۳۶۵ هزار تومان خواهد بود.