هدفگذاری ۱۴۰۴؛ افزایش صرفه‌جویی ارزی در صنایع معدنی با بومی سازی

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 15:11
براساس اعلام ­سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی (ایمیدرو)؛ ۸۹۳ میلیون دلار صرفه جویی ارزی حاصل از بومی سازی با مشارکت ۱۳ شرکت معدنی و صنایع معدنی و راهبری ایمیدرو در سال ۱۴۰۴ هدفگذاری شده است.

هدفگذاری ۱۴۰۴؛ افزایش صرفه‌جویی ارزی در صنایع معدنی با بومی سازی

به گزارش خبرگزای صدا و سیما از سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی (ایمیدرو) ‎؛ این هدفگذاری از سوی ابرشرکت‌های فولاد خوزستان (۳۹۷ میلیون دلار)، فولاد مبارکه (۲۵۰ میلیون دلار)، ملی صنایع مس ایران (۷۰ میلیون دلار)، گل گهر (۳۴.۱ میلیون دلار) و تهیه و تولید مواد معدنی ایران (۳۳.۷ میلیون دلار) عملیاتی می‌شود.

همچین شرکت‌های گهر زمین (۳۰.۱ میلیون دلار)، فولاد هرمزگان (۲۶ میلیون دلار)، فولاد کردستان (۱۸ میلیون دلار)، ملی فولاد (۱۲.۵ میلیون دلار)، فولاد سنگان (۷.۵ میلیون دلار)، فولاد خراسان (۵.۳ میلیون دلار)، آلومینای ایران (۴.۳ میلیون دلار) و آلومینیوم جنوب (۲.۵ میلیون دلار) در برنامه صرفه جویی ارزی امسال مشارکت دارند.

سال گذشته ۸۸۲ میلیون دلار صرفه جویی ارزی حاصل از بومی سازی قطعات و تجهیزات در بخش معدن و صنایع معدنی حاصل شد تا عملکرد معدنی‌ها در بومی سازی در سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۳ به میزان ۳ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ثبت شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.