به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا اسفراینینژاد معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: در روزهای گذشته، با توجه به حجم عظیم رفت و آمد خودروها و مراجعهکنندگان، محل توقف و پارکینگ زائران از شهرهای مختلف کشور، به منظور نظمبخشی به عبور و مرور و محل توقف خودرو زائران در محوطه حرم مطهر امام خمینی (ره) آماده و مناسبسازی شد تا بهترین شرایط برای میزبانی از هموطنان زائر فراهم شود.»
اسفراینینژاد ادامه داد: همچنین برای نظمدهی و روانسازی حرکت خودروها و اتوبوسهای زائران، با برنامهریزی کامل و دریافت نظرات بخشهای مختلف مشارکتکننده در کمیته برگزاری مراسم، پس از نیازسنجی و جانمایی محل استقرار وسایل نقلیه، با استفاده از تریلی و جرثقیل بیش از ۲۰۰۰ متر نیوجرسی تهیه، حمل و برای جداسازی پارکینگها در ۱۴ پارکینگ مختلف نصب شد.
وی با تشریح سایر اقداماتی که از سوی این سازمان به منظور برگزاری شایسته مراسم ارتحال امام (ره) به عمل آمد، افزود: خطکشی بستر به متراژ ۲۵ هزار متر شامل ۱۷۰۰۰ متر خط ممتد و ۸ هزار متر خط منقطع در محورهای منتهی به حرم امام (ره) انجام شد که این عملیات در زمان فشرده و پیش از آغاز مراسم، با استفاده از ماشینآلات مکانیزه و مصالح بادوام صورت پذیرفت.
معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران همچنین از استقرار بیش از ۵۰۰۰ قطعه استوانه و خطر نماهای ترافیکی، تابلوهای راهنما و هدایت مسیر و نصب گاردریل به عنوان دیگر اقدامات این سازمان نام برد و خاطرنشان کرد: با تمام توان فنی و مهندسی که در اختیار داریم، محوطه حرم امام (ره) و پهنه پیرامونی و شبکه معابر اطراف آن را برای حضور میلیونی مردم از پایتخت و سراسر کشور آماده کردیم.
بهسازی دهها کیلومتر خطکشی محوری در بزرگراههای پرتردد
وی همچنین از بهسازی دهها کیلومتر خطکشی محوری در بزرگراههای پرتردد پایتخت به عنوان گامی راهبردی در بازآرایی بصری آنها خبر داد و اظهار کرد: با هدف ارتقای ایمنی دیداری، نظمبخشی به جریان عبور و مرور و بازتعریف مسیرهای حرکتی در معابر بزرگراهی، عملیات اجرای خطکشی محوری به طول ۴۶ کیلومتر در پنج محور پرتردد تهران شامل بزرگراههای امام علی (ع)، شهید بابایی، رسالت، جلال آل احمد و شهید دوران انجام شد.
وی با اشاره به استفاده از رنگهای مقاوم سرد و مواد دارای دوام بالا بیان کرد: تلاش شد تا با اجرای منظم خطوط ممتد، منقطع، خطوط تفکیکی باند و خطوط هدایت مسیر، ساختار بصری شبکه معابر مطابق با آخرین دستورالعملهای ملی و توصیهنامههای بینالمللی بهروزرسانی شود.
اسفراینینژاد افزود: این طرح نه تنها با هدف ارتقای کیفیت رانندگی در شرایط کمنور و شبانه، بلکه بهدلیل رشد حجم ترافیک و نیاز به تقویت مرزهای حرکتی وسایل نقلیه، بهعنوان بخشی از برنامههای پیشگیرانه در حوزه ایمنی عبور و مرور اجرا شد.
وی همچنین بهبود خوانایی مسیر و تقویت مرزبندی بین خطوط حرکتی، ارتقای ایمنی شبانه و کاهش رفتارهای انحرافی وسایل نقلیه، بهروزرسانی دورهای خطوط مطابق با تحلیل جریان ترافیک و نقاط پرخطر و همراستاسازی هندسی و بصری معابر با استانداردهای جدید شهری را از دیگر اهداف این طرح معرفی کرد.
گفتنی است؛ این عملیات به طول ۴۶ کیلومتر، شامل ۲۱۲۰۳ متر طول ممتد سفید، ۲۲۷۵۹ متر طول ممتد زرد و ۴۶۱۸۰ متر طول منقطع سفید اجرایی شد.