در آستانه کنفرانس WWDC 2025، گمانهزنیهایی درباره احتمال تغییر برند سیری منتشر شده و برخی تحلیلگران، مانند «مینگ-چی کو»، معتقدند اپل در این رویداد بر معرفی استراتژی تازهاش در حوزه هوش مصنوعی تمرکز خواهد کرد.
گزارشهای پیش از کنفرانس حاکی از آن است که iOS 26 با طراحی جدیدی عرضه میشود که از سیستمعامل visionOS در هدست ویژن پرو الهام گرفته است. این طراحی بزرگترین تحول در iOS از زمان iOS 7 معرفی شده و انتظار میرود محور اصلی رویداد امسال باشد.
مارک گرمن از بلومبرگ بر این باور است که اپل احتمالاً طراحی «Liquid Glass» را بهگونهای مطرح خواهد کرد که توجهها را از عملنکردن وعدههای پیشین درباره اپل اینتلیجنس منحرف کند؛ وعدههایی مانند نسخه شخصیسازیشده و هوشمندتر سیری که سال گذشته با تبلیغات فراوان معرفی شد اما در آزمایشهای داخلی نتوانست عملکرد قابلقبولی از خود نشان دهد و درنهایت بینتیجه ماند.
بااینحال، کو در آستانه برگزاری WWDC، در پستی با عنوان «آنچه نباید در WWDC از دست داد» که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد، تأکید کرده محور اصلی رویداد امسال تشریح نحوه عملکرد قابلیتهای آینده هوش مصنوعی در دستگاههای اپل خواهد بود. او همچنین اشاره کرد اگرچه نباید انتظار تحولات انقلابی داشت، اپل قرار است جدول زمانی عرضه این قابلیتها را نیز ارائه دهد.
به گفته کو، تمرکز اپل روی هوش مصنوعی مبتنیبر دستگاه احتمالاً شامل مواردی مانند تغییر نام تجاری سیری یا اپل اینتلیجنس، نمایش چگونگی یکپارچهسازی هوش مصنوعی در سطح سیستمعامل، ارائه ابزارهایی برای توسعهدهندگان بهمنظور افزودن قابلیتهای هوش مصنوعی به اپلیکیشنهایشان همچنین افزایش سطح محافظت از حریم خصوصی کاربران خواهد بود.
پایان گزارش، کو اعلام کرده اپل قصد دارد همکاریهایی مشابه همکاری با OpenAI برای استفاده از ChatGPT در سیری ترتیب ببیند و احتمالاً با گوگل نیز همکاری میکند تا مدل جمینای را بهعنوان افزونهای در سیری به کار بگیرد و قابلیت پاسخگویی به درخواستهای پیچیدهتر را فراهم کند.
اسپانسر رویداد WWDC 2025 دیجیاتو سیباپ است؛ با سیب اپ همه کارهای اپلی جور میشه!