حمیدرضا امیدی درباره هفتمین نمایشگاه پوشاک ایرانی _ اسلامی «هدی» گفت: این دوره از نمایشگاه از ۲۱ لغایت ۳۰ خرداد ماه در شبستان شرقی مصلی امام خمینی (ره) از ساعت ۱۶ تا ۲۲ برگزار میشود.
او افزود: در هفتمین نمایشگاه پوشاک ایرانی _ اسلامی «هدی» حدود ۱۰۰ برند و تولیدکننده پوشاک خانواده در قالب ۹۰ غرفه فعالیت میکنند و با توجه به اینکه به ایام عید سعید غدیر و پس از آن ماه محرم نزدیک میشویم از تولیدکنندگان مجموعههای آیینی هم دعوت کردهایم تا افراد بتوانند این محصولات را نیز تهیه کنند. محصولاتی از قبیل چادر، چادرنماز، عبا، روسری، ملزومات حجاب و... در نمایشگاه عرضه میشود در این دوره تولیدکنندگانی از البرز، قم، مازندران و... حضور خواهند داشت.
امیدی با اشاره به اینکه بیش از ۱۴۰ برند خواهان حضور در هفتمین نمایشگاه پوشاک هدی بودند، اظهار کرد: اما به دلیل محدودیتهایی که در فضا داشتیم نتوانستیم پذیرای تمام برندها باشیم. البته بر اساس مدارکی که برندها ارسال کردند امتیازبندی هم صورت گرفت و افرادی که توانستند بیشترین امتیاز را کسب کنند در نمایشگاه شرکت داده شدند. بر این اساس برندها بر اساس ملاکهایی از جمله تولیدکننده بودن، توزیعکننده بودن، برقراری پوشش بیمه برای کارکنان، فعالیت درست در فضای مجازی و... امتیازبندی شدند. همچنین در این دوره بر حمایت از تولیدکنندگان خانگی نیز تاکید شده است.
او با تاکید بر اینکه هدف این دوره از نمایشگاه پوشاک هدی عرضه لباس خانواده است، بیان کرد: از این رو بیش از ۲۰ غرفه عرضه لباس کودک داریم و تعداد غرفههای فروش لباسهای آقایان نیز افزایش یافته و به ۵ غرفه رسیده است.
به گفته امیدی غرفه «خودت را با حجاب ببین» با هدف ترویج حجاب بهویژه برای دختران کوچکتر و امکان دوخت رایگان چادر سنتی از بخشهای جنبی این دوره از نمایشگاه است.
او درباره هزینه اجاره غرفهها، توضیح داد: مساحت غرفهها از ۶ متر تا ۲۴ متغیر است و چون حمایت خاصی از ما نمیشود و نمایشگاه به شکل خودگردان برگزار میشود، پیشبینی میکنیم که متری ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان هزینه اجاره غرفه باشد. البته در مقایسه با ایونتهای مد و لباس که هر رگال را به قیمتهای ۱۰ یا ۲۰ میلیون تومان اجاره میدهند، قیمت اجاره غرفه در نمایشگاه ۱۰ روزه هدی مناسب است، اما بازهم در تلاش هستیم برای حمایت از تولیدکنندگان بتوانیم رایزنی کرده و مبلغ را کاهش دهیم.
امیدی با بیا اینکه بررسی پوشاک و کالاهای مرتبط با حجاب که در نمایشگاه عرضه میشود، از طریق سایتها و تصاویر ارسالی به کمیته ثبتنام صورت گرفته است، ادامه داد: پیش از شروع رسمی نمایشگاه نیز نمونه کالا و قیمت آن باید توسط کارشناسان اتحادیه خیاطان تایید شود و فروشندگان ملزم هستند قیمت کارشناسی شده را برای فروش لحاظ کنند. بازرسان اتحادیه خیاطان نیز در طول ۱۰ روز نمایشگاه برای نظارت بر قیمتها و فروش حضور دارند.
«نمایشگاه پوشاک هدی» از سال گذشته با هدف عرضه پوشاک حجاب آغاز به کار کرده است. این نمایشگاه در ابتدا به مناسبت هر فصل برگزار میشد، اما بر اساس اعلام مدیرعامل انجمن فعالان و متخصصین حوزه حجاب از دوره پنجم به بعد قرار است بر اساس مناسبتهای ماههای قمری برگزار شود.