تبدیل کتابخانه‌های دیلم به پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی

خبرگزاری مهر سه شنبه 20 خرداد 1404 - 21:04
بوشهر- سرپرست معاونت سیاسی فرمانداری دیلم گفت: کتابخانه‌ها باید به پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر حاجب فرد سه شنبه شب در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان دیلم با اشاره به اهمیت فضای مجازی، بر لزوم استفاده صحیح از این فضا به‌ویژه برای رشد علمی و فرهنگی دانش‌آموزان تأکید کرد و گفت: فضای مجازی می‌تواند به فرصتی ارزشمند برای ارتقای دانش و مهارت‌های نسل جوان تبدیل شود و کتابخانه‌های عمومی باید با برنامه‌ریزی دقیق، نقش فعال‌تری در این زمینه ایفا کنند.

وی همچنین بر ضرورت تبدیل کتابخانه‌ها به پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد و افزود: کتابخانه‌ها نباید صرفاً به محل امانت کتاب محدود شوند، بلکه باید با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی و آموزشی، به کانون‌های پویای تعامل و یادگیری تبدیل شوند.

سرپرست معاونت سیاسی فرمانداری دیلم در ادامه، بر لزوم تعامل بیشتر بین آموزش و پرورش و کتابخانه‌های عمومی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی تأکید و خاطرنشان کرد: همکاری این دو نهاد می‌تواند زمینه‌ساز توسعه مطالعه مفید در بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها شود.

حاجب فرد همچنین با اشاره به موضوع تأمین منابع مالی کتابخانه‌ها، بر اهمیت پرداخت به‌موقع نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد و گفت: این منابع نقش حیاتی در توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها دارد و شهرداری‌ها باید در این زمینه تعامل لازم را داشته باشند.

وی در پایان با بیان اینکه ارتقای شاخص عضویت در کتابخانه‌های عمومی از اولویت‌های انجمن است، از تمامی دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی شهرستان خواست تا در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.

در پایان این نشست، از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان دیلم تقدیر به عمل آمد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.