در توضیح کتاب «بُنآهنگ» آمده است: «خوانش صحیح اشعار یکی از مهمترین نکاتی است که میتوان با مفاهیم آنها ارتباط برقرار کرد و این مهم میسر نمیشود مگر آنکه شخص بتواند با وزن شعر همراه شود و چنانچه بخواهیم اشعار را در موسیقی خویش نیز وارد کنیم دیگر هیچ گریزی جز فراگیری عروض نخواهیم داشت. کتاب بُنآهنگ در ۳۱۶ صفحه در دو بخش کلی مطالبی را طرح کرده است.
بخش نخست آن در خصوص عروض و چگونگی ارتباط آن با ریتم گوشهها و در بخش دیگر به بررسی مشترکات موسیقی کلاسیک ایرانی پرداخته است و از آنجا که هر یک از گوشهها و انگارههای موسیقی دستگاهی ایران دارای ویژگی و هدفی منحصربهفرد هستند، ازاینرو این بخش به معرفی آنها پرداخته است.»
در توضیح کتاب دیگر این هنرمند با عنوان «الگوریتم تمرین تار» نیز آمده است: «تمرین و چگونگی آن مهمترین فعالیت روزمره هر یک از نوازندگان موسیقی است و از آنجا که متاسفانه منبعی مستقل برای بررسی این مهم وجود نداشت از این رو کتاب الگوریتم تمرین تار پا به عرصه موسیقی گذاشته است. در این کتاب که در ۴۲۴ صفحه و در سه فصل تدوین شده، مولف تلاش کرده برای تمامی موارد و حواشی تمرین به ذکر مطالبی بپردازد.
تعریف تمرین در موسیقی، مراحل چهارگانه یادگیری، نوبتهای تمرین روزانه، تاثیر کلام در روند پیشرفت، مشق شنوایی، تفاوتهای فردی در یادگیری و آموزش و ... از جمله مطالب این کتاب است. هر چند این کتاب به بررسی نمونههایی مثالی برای ساز تار پرداخته است اما از آنجا که مشترکات تمرین و رسیدن به کیفیت ارائه در تمامی سازها بسیار است، از این رو این کتاب میتواند برای نوازندگان سازهای دیگر نیز مفید باشد.»
این دو کتاب از سوی انتشارات آذینگلمهر منتشر شده و در دسترس علاقهمندان و هنرجویان موسیقی قرار گرفته است.