بهره‌برداری از بیش از ۲۰ طرح آب و برق در استان ایلام

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 15:15
وزیر نیرو از بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۰ طرح مهم در بخش‌های آب و برق به ارزش ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

بهره‌برداری از بیش از ۲۰ طرح آب و برق در استان ایلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «عباس علی‌آبادی» در مراسم آغاز احداث ۲۳ ساختگاه نیروگاه‌های خورشیدی به ظرفیت ۱۰۰ مگاوات و به منظور اجرای پویش «آباد ایران» در استان ایلام با بیان اینکه این استان، پایتخت خادمان و دلدادگان سیدالشهدا (ع) و دروازه عتبات عالیات است، گفت: استان ایلام با توجه به موقعیت جغرافیایی، ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه انرژی، آب و مرز‌های بین‌المللی دارد و باید در زمینه توسعه پایدار، زیرساخت‌های آن تقویت شود.

وزیر نیرو از بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۰ طرح مهم در بخش‌های آب و برق به ارزش ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود: از جمله این طرح‌ها، افتتاح سد مهم و راهبردی کنجان‌چم، آغاز آبگیری سد میمه و بهره‌برداری از بخشی از سامانه انتقال آب گرمسیری است که نقش حیاتی در تأمین پایدار آب برای مصارف کشاورزی و شرب در مناطق کم‌آب استان دارد.

وی با تأکید بر ادامه توسعه انرژی‌های پاک در کشور ادامه داد: از دیگر محور‌های مهم این سفر، آغاز عملیات احداث ساختگاه‌های ۱۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی است که با توجه به اقلیم خشک ایران نقش مهمی در تامین انرژی و به طور هم زمان حفاظت از محیط زیست دارد.

وزیر نیرو اظهار کرد: دولت چهاردهم برای مقابله با ناترازی تولید و مصرف برق، توسعه نیروگاه‌های خورشیدی را در اولویت قرار داده است. در همین زمینه، اقدامات متعددی برای نصب و بهره‌برداری از صفحه‌های خورشیدی در استان ایلام و سایر نقاط کشور آغاز شده است.

وی همچنین از بازدید میدانی خود از طرح‌ها و قرارگاه تأمین آب و برق در پایانه مرزی مهران خبر داد و افزود: با توجه به نقش ویژه این مرز در تردد زائران عتبات عالیات، تأمین زیرساخت‌های حیاتی مانند آب و برق از اهمیت زیادی برخوردار است.

وزیر نیرو با تأکید بر عزم دولت برای رفع مشکلات زیرساختی در مناطق محروم و مرزی کشور گفت: با تکمیل و اجرای این طرح‌ها، نه‌تنها خدمات‌رسانی به مردم استان ایلام بهبود می‌یابد، بلکه گام مؤثری برای توسعه پایدار، اشتغال‌زایی و امنیت انرژی در کشور برداشته می‌شود.

بنابر این گزارش، در این سفر نشست‌هایی با مدیران اجرایی، فرمانداری‌های شهرستان‌های مهران و دهلران برگزار می‌شود که هدف از این نشست‌ها بررسی میدانی مسائل حوزه آب و برق در این دو شهرستان و تصمیم‌گیری نهایی در خصوص حل مسائل موجود است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.