مشارکت ۵۵ میلیارد دلاری یوتیوب در اقتصاد آمریکا

دنیای اقتصاد پنج شنبه 22 خرداد 1404 - 03:51
ایسنا: یوتیوب اعلام کرد طبق تحقیقات شرکت «آکسفورد اکونومیکس»، اکوسیستم خلاقانه این سرویس ویدئویی، بیش از ۵۵ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال ۲۰۲۴ کمک کرده و از بیش از ۴۹۰هزار شغل تمام وقت، حمایت کرده است.

وقتی یوتیوب در مورد اکوسیستم خلاق خود صحبت می‌کند، فقط در مورد تولیدکنندگان محتوا صحبت نمی‌کند، بلکه این اکوسیستم هر کسی مانند ویرایشگران ویدئو، دستیاران، آگهی‌دهندگان و همچنین افرادی را که برای شرکت‌های تولید محتوامحور کار می‌کنند، شامل می‌شود که با تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب همکاری می‌کنند.

این ارقام حتی در شرایطی که سرمایه‌گذاران خطرپذیر دیگر مانند حدود چهار سال پیش به این صنعت پول نمی‌ریزند، همچنان در حال افزایش هستند. یوتیوب و شرکت مشاوره آکسفورد اکونومیکس در سال ۲۰۲۲، گزارش دادند که اکوسیستم خلاق یوتیوب، حدود ۳۹۰ هزار شغل ایجاد کرده و بیش از ۳۵ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی آمریکا کمک کرده است.

آمار سال ۲۰۲۴، رشد ۱۰۰هزار شغل و ۲۰میلیارد دلار نسبت به آمار سال ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد. بر اساس گزارش وب‌سایت تِک‌کرانچ، این اعداد بسیار بزرگ هستند، زیرا یوتیوب، پایدارترین و پرسودترین فرصت‌ها را برای تولیدکنندگان محتوا فراهم می‌کند. کسانی که واجد شرایط برنامه همکاری یوتیوب هستند، می‌توانند ۵۵ درصد از درآمد حاصل از تبلیغات را دریافت کنند؛ حتی برای تولیدکنندگان محتوای میان‌رده‌(نه مستر بیست‌های دنیا)، این مبلغ می‌تواند به چندین هزار دلار در ماه برسد. 

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.