آمادگی ایران برای تقویت مبادلات تجاری با قزاقستان

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 15:16
ایران و قزاقستان، بر استفاده از ظرفیت راهگذرهای ترانزیتی ایران و گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف کشاورز تأکید کردند.

تاکید ایران و قزاقستان بر گسترش همکاری‌های کشاورزی و تقویت مبادلات تجاری

به گزارش خبرنگار گروه تجارت خارجی خبرگزاری صدا و سیما، غلامرضا نوری قزلجه، وزیر جهاد کشاورزی در سفر به قزاقستان در دیدار با وزیر کشاورزی این کشور گفت:به طور کلی سیاست کشور ما بر توسعه روابط با کشور دوست قزاقستان است.

وی در ادامه افزود: سفر‌هایی که در سال‌های اخیر روسای جمهور دو کشور و دیدار‌هایی که داشتند همه حاکی از اراده قوی برای تعمیق روابط است.

نوری بیان کرد: در این بین دو موضوع استفاده قزاقستان از امکانات جمهوری اسلامی ایران در قالب کریدور‌های شرق و به غرب و شمال و جنوب و ظرفیت بنادر برای انتقال کالا‌های قزاقستانی و همکاری‌های کشاورزی بین دو کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.

وزیر کشاورزی تصریح کرد:ما نیز میتوانیم برخی نیازهایتان را در حوزه مواد کشاورزی و غذایی را از قزاقستان تهیه کنیم و در مقابل محصولات مورد نیاز قزاقستان در حوزه لبنیات و سایر محصولات را تامین کنیم.

وی گفت: البته همکاری در حوزه کشاورزی از جمله انتقال یافته‌های کشاورزی بین دو کشور می‌تواند گسترده‌تر شود.

آیداربک سپروف، وزیر کشاورزی قزاقستان هم همکاری در حوزه کشاورزی با ایران اولویت دانست و گفت:حجم مبادلات کشاورزی دو کشور در سال ٢٠٢۴، ٣٣ درصد رشد داشته به ٢٠ میلیون دلار رسیده است.

وی گفت: امسال در مقایسه با سال‌های گذشته تامین مالی بخش کشاورزی ده برابر شده است و آمادگی داریم شرایطی ایجاد کنیم در‌های همکاری را به روی شما باز کنیم و نتایج خوب در این زمینه برسیم.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.