حمله دقیق رئیس تویوتا به خودروهای الکتریکی

عصر ایران پنج شنبه 22 خرداد 1404 - 11:14
آکیو تویودا، رئیس هیئت مدیره تویوتا، با طرح این ادعا که خودروهای برقی (BEV) در برخی مناطق ممکن است برای محیط زیست مضرتر از خودروهای هیبریدی باشند، بحث خودروهای الکتریکی را دوباره داغ کرد. او استدلال می‌کند که تولید و شارژ یک BEV می‌تواند آلایندگی کربنی بیشتری نسبت به سه خودروی هیبریدی ایجاد کند، به ویژه در کشورهایی که تولید برق به شدت به سوخت‌های فسیلی وابسته است.

عصر ایران - آکیو تویودا، رئیس هیئت مدیره شرکت تویوتا، با طرح این ادعا که خودروهای تمام‌برقی (BEV) در برخی مناطق ممکن است حتی برای محیط‌زیست مضرتر از خودروهای هیبریدی باشند، بار دیگر بحث خودروهای برقی را داغ کرد. استدلال او بر این مبنا استوار است که تولید و شارژ تنها یک خودروی تمام‌برقی می‌تواند کربن بیشتری نسبت به استفاده از سه خودروی هیبریدی تولید کند، به خصوص در کشورهایی که تولید برق به شدت به سوخت‌های فسیلی وابسته است.

رئیس تویوتا: خودروهای برقی ممکن است برای محیط‌زیست مضرتر از هیبریدی‌ها باشند

تویودا برای پشتیبانی از این ادعای خود به آمارهای تویوتا استناد کرد: این شرکت ۲۷ میلیون خودروی هیبریدی فروخته است که به گفته او، میزان انتشار CO₂ را به همان اندازه کاهش داده‌اند که ۹ میلیون خودروی تمام‌برقی می‌توانستند. اما اگر تویوتا آن ۹ میلیون خودروی تمام‌برقی را در کشوری مانند ژاپن – که بیشتر برق آن از منابع حرارتی تأمین می‌شود – تولید کرده بود، مجموع انتشار گازهای گلخانه‌ای در واقع افزایش می‌یافت.

این موضع‌گیری، استراتژی کلی تویوتا را در پیگیری گزینه‌های مختلف پیشرانه به جای تمرکز کامل بر خودروهای برقی منعکس می‌کند. در حالی که منتقدان استدلال می‌کنند خودروهای برقی با گذر زمان و تغییر شبکه‌های برق به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر پاک‌تر می‌شوند، اظهارات تویودا چالش‌های مربوط به رویکرد "یک‌اندازه برای همه" در ترویج خودروهای برقی را در مناطقی که هنوز برق خود را کربن‌زدایی نکرده‌اند، برجسته می‌کند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.