خودروی «گلاس ۱۷۰۰»، که بین سالهای ۱۹۶۴ تا ۱۹۶۷ در تعداد ۱۳,۷۹۲ دستگاه تولید و توسط پیترو فروا طراحی شده بود، سرنوشت منحصر به فردی در تاریخ خودروسازی آلمان دارد. پس از تصاحب شرکت Hans Glas GmbH توسط ب ام و در نوامبر ۱۹۶۶، تولید این خودرو به تدریج متوقف شد، اما آخرین نمونههای تولیدی در سالهای ۱۹۶۷ و ۱۹۶۸ با نشان ب ام و روی صندوق عقب و رینگها عرضه شدند.
عصر ایران - خودروی کلاسیک «گلاس ۱۷۰۰» (Glas 1700)، که طراحی آن توسط «پیترو فروا» انجام شده است، سال گذشته در رویداد «کولت اَم تورم» در شهر مپن به نمایش گذاشته شد. این مدل خاص، که بین سالهای ۱۹۶۴ تا ۱۹۶۷ تولید میشد، مجموعاً ۱۳,۷۹۲ دستگاه را شامل میشود.
نکته قابل توجه درباره این خودرو، تاریخچه مرتبط آن با شرکت ب ام و است. آخرین نسخههای تولید شده از «گلاس ۱۷۰۰»، که از آگوست تا دسامبر ۱۹۶۷ (مدل سال ۱۹۶۸) به بازار عرضه شدند، نشان ب ام و را روی صندوق عقب و رینگهای خود داشتند. این اتفاق پس از آن رخ داد که ب ام و در نوامبر ۱۹۶۶ شرکت «هانس گلاس GmbH» را خریداری کرد و به تدریج تولید خودروهای گلاس را متوقف ساخت.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
منبع خبر "
عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.