مدیرعامل ناتینگ: انگیزه ما برای خرید شرکت Essential تصاحب نام آن بود

دیجیاتو یکشنبه 25 خرداد 1404 - 17:02
مدیرعامل ناتینگ می‌گوید این شرکت صرفاً به دنبال نام Essential بوده است، نه فناوری آن. The post مدیرعامل ناتینگ: انگیزه ما برای خرید شرکت Essential تصاحب نام آن بود appeared first on دیجیاتو.

«کارل پی»، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت ناتینگ، سرانجام یکی از رازهای قدیمی این شرکت را فاش کرد. او در ویدیویی گفت سال 2021 خرید جنجالی شرکت «اسنشال» (Essential) صرفاً یک حرکت استراتژیک برای به‌دست‌آوردن نام این برند بوده و هیچ ارتباطی با فناوری یا پتنت‌های آن نداشته است. او حتی طراحی عجیب گوشی عرضه‌نشده این شرکت را نیز به سخره گرفت.

سال 2021 خبر خرید شرکت اسنشال (استارتاپی که توسط «اندی رابین»، خالق اندروید، تأسیس شده بود) به‌دست شرکت نوپای ناتینگ بسیاری را در دنیای فناوری شگفت‌زده کرد. اکنون پس از سال‌ها، کارل پی در یوتوب دلیل واقعی این اقدام را روشن کرده است.

انگیزه ناتینگ برای خرید Essential

برخلاف تصورات، انگیزه اصلی این خرید فناوری یا طراحی‌های شرکت اسنشال نبوده است. کارل پی توضیح داد: «ما اسنشال را عمدتاً برای نامش خریدیم. من واقعاً کلمه essential (به‌معنای ضروری و اساسی) را دوست داشتم؛ ساده، زیبا و پرمعناست.» او فاش کرد ابتدا قصد داشته نام شرکت جدید خود را «اسنشال» بگذارد و حتی چند هفته این نام را در نظر داشته است. با این خرید، ناتینگ حق استفاده از علامت تجاری، نام دامنه essential.com و حساب‌های شبکه‌های اجتماعی این برند را به دست آورد.

ناتینگ و Essential
گوشی essential

البته کارل پی و تیمش درنهایت به این نتیجه رسیدند که استفاده از نام شرکتی دیگر در همان حوزه محصول، می‌تواند باعث سردرگمی در بازار شود و آنها می‌خواستند مسیر جدیدی خلق کنند؛ به همین دلیل، باوجود علاقه به نام اسنشال، درنهایت نام ناتینگ را برای برند خود انتخاب کردند.

کارل پی برای تأکید بر اینکه این خرید هیچ ارتباطی با فناوری اسنشال نداشته، به گوشی عرضه‌نشده این شرکت با نام Project Gem اشاره کرد. او ضمن خندیدن به طراحی این گوشی که نمایشگری بسیار کوچک و کشیده‌ای داشت، توضیح داد ساخت چنین محصولی به‌دلیل هزینه‌های هنگفت سفارشی‌سازی صفحه‌نمایش (بین 5 تا 10 میلیون دلار) و افزایش قیمت نهایی برای مصرف‌کننده، از نظر تجاری منطقی نبوده است. او معتقد بود چنین محصولی شاید در ابتدا سروصدا کند اما درنهایت فروش خوبی نخواهد داشت؛ زیرا کاربران دنبال نمایشگر، باتری و دوربین خوب هستند.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.