الکساندر کولیگین، رئیس کلوپ تکنسینها در کاخ جوانان اوختا، خودرویی عجیب و منحصربهفرد به نام «پانگولین» را طراحی کرد که ترکیبی از ویژگیهای لامبورگینی و خودروهای مقاوم شوروی است. این خودرو به جای درهای معمولی، از یک کاپوت با طراحی منحصر به فرد بهره میبرد که با سیستم هیدرولیک بالا میرفت. آینههای جانبی آن با پریسکوپ جایگزین شده و چراغهای جلو به صورت متمرکز در یک بخش جمعشونده قرار گرفته بودند.
عصر ایران - اگر لامبورگینی با مقاومترین خودروی شوروی ملاقات کند، چه اتفاقی میافتد؟ این همان ایدهای بود که منجر به ساخت خودروی منحصر به فرد "پانگولین" توسط الکساندر کولگین شد.
الکساندر کولگین، رئیس باشگاه تکنسینهای کاخ جوانان در اوختا، طراحی منحصربهفردی برای این خودرو ابداع کرد. به جای درهای معمولی، پانگولین دارای یک طراحی کاپوت خاص بود که با نیروی هیدرولیک بالا میرفت. او آینههای دید عقب را با یک پریسکوپ جایگزین کرد و چراغهای جلو را به مرکز منتقل کرد و آنها را در یک بخش جمعشونده مجزا قرار داد.
به لطف بدنه فایبرگلاس سبک و آیرودینامیک خود، پانگولین حتی با یک موتور ۶۲ اسب بخار، میتوانست به حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. این خودروی باورنکردنی حتی در خارج از کشور نیز به شهرت رسید و در سال ۱۹۸۵ در نمایشگاه خودرویی در پلوودیو بلغارستان شرکت کرد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
منبع خبر "
عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.