دادههای انجمن تولیدکنندگان خودرو اروپا (ACEA) نشان میدهد که فروش خودروهای نو در اتحادیه اروپا و بریتانیا در ماه مه به ۱.۱۱ میلیون دستگاه رسیده و نسبت به کاهش ۰.۳ درصدی در آوریل، رشد قابلتوجهی داشته است. خودروهای تمام برقی، پلاگین هیبریدی و الکتریکی هیبریدی با افزایش فروش به ترتیب ۲۶.۱، ۱۵ و ۱۹.۸ درصدی، حالا ۵۸.۹ درصد از کل خودروهای سواری ثبتشده در ماه مه را تشکیل میدهند؛ رشدی چشمگیر نسبت به ۴۸.۹ درصد در سال گذشته.
فروش تسلا در اروپا برای پنجمین ماه متوالی در ماه مه کاهش یافت و سهم بازار این شرکت از ۱.۸ درصد در سال گذشته به ۱.۲ درصد سقوط کرد. مشتریان اروپایی به خودروهای برقی ارزانتر چینی روی آوردهاند و برخی نیز به سیاستهای ایلان ماسک اعتراض کردهاند. مدل وای بازبینیشده تسلا، که قرار بود این برند را احیا کند، هنوز نتوانسته انتظارات را برآورده سازد، در حالی که رقبای چینی و خودروسازان سنتی با سرعت بیشتری خودروهای برقی جدید عرضه میکنند.
در میان بزرگترین بازارهای اتحادیه اروپا، اسپانیا و آلمان به ترتیب با افزایش ۱۸.۶ و ۱.۲ درصدی فروش خودروهای نو، عملکرد مثبتی داشتند. در مقابل، فرانسه و ایتالیا با کاهش ۱۲.۳ و ۰.۱ درصدی فروش مواجه شدند. با این حال، کل فروش خودرو در اتحادیه اروپا از ابتدای سال ۲۰۲۵ تاکنون ۰.۶ درصد کاهش یافته است، که نشاندهنده چالشهای ادامهدار در این صنعت است.