ثبت ۴ هزار شکایت در سامانه فواد طی دو ماه در قزوین

خبرگزاری مهر شنبه 07 تیر 1404 - 15:50
قزوین – رئیس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریت‌های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور، از ثبت چهار هزار شکایت مردمی در سامانه «فواد» طی دو ماه گذشته خبر داد .

به گزارش خبرنگار مهر، کامل داوودی ظهر شنبه در نشست شورای تحول اداری استان قزوین از ثبت چهار هزار شکایت مردمی در سامانه «فواد» طی دو ماه گذشته خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد، ۲۲۸ مورد مربوط به فوریت‌های اداری بوده و سایر تماس‌ها به موضوعات عمومی اختصاص داشته‌اند.

وی عنوان کرد: طرح فواد از ۱۶ اردیبهشت‌ماه سال جاری به‌صورت پایلوت در استان قزوین آغاز شده و تاکنون به ۱۰۰ درصد شکایات ثبت‌شده پاسخ داده شده است.

وی افزود: این سامانه با هدف ارتقای کیفیت خدمات عمومی و افزایش پاسخ‌گویی دستگاه‌های اجرایی راه‌اندازی شده و به‌عنوان یکی از اقدامات کلیدی دولت چهاردهم در حوزه دولت الکترونیک شناخته می‌شود.

رئیس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریت‌های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور عنوان کرد: بر اساس آمار ارائه‌شده، بیشترین تماس‌های مرتبط با فوریت‌های اداری به ترتیب مربوط به اداره کل راه و شهرسازی با ۵۸ مورد، اداره کل جهاد کشاورزی با ۲۲ مورد، شرکت توزیع برق با ۱۶ مورد، اداره کل تأمین اجتماعی با ۱۳ مورد، شرکت آب و فاضلاب با ۱۳ مورد و شرکت آب منطقه‌ای استان با ۱۱ مورد بوده است.

داوودی با اشاره به محتوای شکایات مردمی، شفاف نبودن فرآیند ارائه خدمات، تعویق‌های غیرقانونی در پاسخ‌گویی، و عدم حضور مدیران و کارمندان بانک‌ها پشت باجه‌ها را از مهم‌ترین دلایل نارضایتی مردم عنوان کرد.

وی افزود: این موارد نشان‌دهنده نیاز جدی به اصلاح رفتار سازمانی و ارتقای پاسخ‌گویی در دستگاه‌های اجرایی است.

وی با بیان اینکه میانگین زمان رسیدگی به شکایات در سامانه فواد سه ساعت و ۱۳ دقیقه بوده و این سرعت در پاسخ‌گویی، نقطه قوت مهمی برای این طرح به شمار می‌رود، تاکید کرد: امیدواریم با موفقیت اجرای این طرح در قزوین، سامانه فواد به‌زودی در سایر استان‌های کشور نیز راه‌اندازی شود.

وی در پایان یادآور شد: سامانه فواد با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، امکان پیگیری سریع شکایات، ارجاع مستقیم به دستگاه‌های مسئول و اطلاع‌رسانی شفاف به شهروندان را فراهم کرده و گامی مؤثر در جهت تحقق عدالت اداری و تکریم ارباب‌رجوع محسوب می‌شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.