عصر ایران - سوزوکی در اواخر اکتبر سال ۲۰۰۷ میلادی، از خودروی مفهومی "X-Head" در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی کرد. این کانسپت چهار چرخ متحرک با ظاهری سرسخت و آماده برای مسیرهای دشوار، علیرغم تصور اولیه، ابعاد بزرگی نداشت.
ایکس-هد با طولی معادل ۳.۸ متر، برای پاسخگویی به نیازهای سبک زندگی فعال طراحی شده بود. همین رویکرد موجب شد تا بخش بار عقب این خودرو دارای سه پیکربندی متفاوت باشد:
پیکربندی "کمپر": این حالت، فضای خوابی راحت را برای دو بزرگسال در قسمت بار فراهم میکرد.
پیکربندی "فشن": برای مصارف شهری و روزمره در نظر گرفته شده بود.
پیکربندی "امداد و نجات": این حالت برای عملیات نجات و کمکرسانی طراحی شده بود.
نیروی محرکه این شاسیبلند مفهومی را یک موتور ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر DOHC با ۱۶ سوپاپ تأمین میکرد که به یک گیربکس ۶ سرعته سکوئنشیال دوکلاچه متصل بود. این ترکیب، قدرت را به صورت تمام وقت و از طریق یک سیستم LSD (دیفرانسیل با لغزش محدود) به هر چهار چرخ منتقل میکرد.
طراحی بیرونی X-Head، علاوه بر جلوه خشن خود، شامل ویژگیهای کاربردی نظیر پنلهای جانبی بازشونده در قسمت بار بود. در فضای داخلی، روکشهای نئوپرن قابل شستوشو، یک صفحه نمایش عریض روی داشبورد برای نمایش تصاویر دوربین دید عقب و سایر اطلاعات، و همچنین یک جعبه ابزار به همراه دستگیره داخلی در که نقش چراغ قوه و چکش را نیز ایفا میکرد، به چشم میخورد.
با وجود طراحی نوآورانه و قابلیتهای منحصر به فرد، سوزوکی در نهایت جسارت لازم برای تولید انبوه X-Head را به خرج نداد و این کانسپت جذاب، در حد یک ایده باقی ماند.