این ماشین جدید باتری قابل تعویض دارد!

عصر ایران چهارشنبه 11 تیر 1404 - 06:06
آیا می‌توان همزمان باتری خودرو را تعویض و با موتور بنزینی مسافت بیشتری طی کرد؟ جیلی به این پرسش پاسخ جدیدی داده است.

جیلی Haoyue R7 به‌عنوان نخستین خودروی هیبریدی رنج‌اکستندر جهان معرفی می‌شود که با ایستگاه‌های تعویض باتری درحال رشد چین هم سازگاری دارد. این خودرو نسخه‌ی تغییرنام‌یافته‌ی Livan 7 است که از ابتدا با پشتیبانی از تعویض باتری عرضه شد.

به گزارش زومیت به نقل از TechRadar، خودرو Haoyue R7 به فناوری تعویض باتری CATL مجهز است؛ به این معنا که رانندگان می‌توانند در خانه شارژ کنند، از شبکه‌ی شارژ سریع عمومی بهره ببرند یا فقط طی پنج دقیقه پک باتری را در ایستگاه تعویض کنند و ادامه‌ی مسیر دهند.

علاوه‌بر پک باتری، Haoyue R7 از موتور ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد که در نقش ژنراتور برای شارژ باتری‌ها در سفرهای طولانی عمل می‌کند. این ترکیب، نگرانی درباره‌ی مسافت قابل پیمایش را تا حد زیادی برطرف خواهد کرد.

طبق آمار غیررسمی، حتی کوچک‌ترین پک باتری Haoyue R7 می‌تواند تا ۴۵۰ کیلومتر را با یک‌بار شارژ طی کند و با حضور سیستم رنج‌اکستندر این عدد دو برابر خواهد شد. این انعطاف باعث می‌شود مشتریان حق انتخاب بیشتری در تأمین انرژی خودرو داشته باشند.

جیلی همچنین برنامه دارد Haoyue R7 را بدون باتری بفروشد تا کاربران با پرداخت مبلغی ماهانه، از شبکه‌ی تعویض باتری CATL استفاده کنند. چنین روشی پیش‌تر در اسکوترهای Gogoro هم به موفقیت رسید و حالا در بازار خودروهای سواری چین درحال گسترش است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.