خودروسازان اروپایی برای کاهش انتشار دیاکسید کربن، باید خودروهای برقی بیشتری بفروشند یا به عنوان بخشی از تلاشهای این اتحادیه برای محدود کردن اثرات فاجعهبار تغییرات اقلیمی، با خطر جریمه مواجه خواهند شد.
صنعت خودروسازی این منطقه با توجه به اینکه جریمهها بر اساس میزان انتشار گازهای گلخانهای در سالهای ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷ و نه فقط سال میلادی جاری، محاسبه خواهند شد، برای مهلت بیشتر جهت رعایت این قانون، با موفقیت لابی کرده است.
«ژان فیلیپ ایمپاراتو»، مدیر عملیاتی شرکت «استلانتیس» در اروپا گفت: این اهداف هنوز برای خودروسازان قابل دستیابی نیستند و این شرکت را در معرض جریمههایی تا سقف ۲.۵ میلیارد یورو (۲.۹۵ میلیارد دلار) در دو تا سه سال قرار خواهد داد. او در کنفرانسی در رم گفت: بدون تغییرات قابلتوجه در وضعیت نظارتی تا پایان سال میلادی جاری، باید تصمیمات سختی بگیریم.
طبق گزارش رویترز، «ایمپاراتو» گفت: دلیل این موضوع، این است که «استلانتیس» یا باید فروش خودروهای برقیاش را دو برابر کند که غیرممکن است یا تولید خودروهای بنزینی و دیزلی را کاهش دهد تا ترکیب انرژی ناوگانش را به نفع خودروهای برقی بهبود بخشد. او گفت: من دو راه حل دارم یا بر روی خودروهای برقی فشار بیشتری بیاورم یا خودروهای احتراق داخلی را تعطیل کنم و بنابراین، کارخانهها را تعطیل میکنم.