گزارش سه‌ماهه اول ۲۰۲۵؛ کاهش بازار جهانی ساعت هوشمند برای پنجمین فصل متوالی

دیجیاتو جمعه 13 تیر 1404 - 13:32
اپل با وجود افت فروش در سه‌ماهه اول ۲۰۲۵ همچنان بزرگ‌ترین سهم بازار جهانی را دارد. The post گزارش سه‌ماهه اول ۲۰۲۵؛ کاهش بازار جهانی ساعت هوشمند برای پنجمین فصل متوالی appeared first on دیجیاتو.

طبق آمارهای جدید، بازار جهانی ساعت‌های هوشمند در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۵ با ۲ درصد کاهش، پنجمین فصل متوالی افت خود را تجربه کرد. این روند نزولی که عمدتاً ناشی از کاهش فروش اپل واچ و رکود بازار هند است، در تضاد کامل با رشد انفجاری ۳۷ درصدی بازار چین قرار دارد؛ بازاری که اکنون به لطف عملکرد درخشان هواوی و شیائومی به بالاترین سهم جهانی خود از سال ۲۰۲۰ رسیده است.

جدیدترین گزارش مؤسسه کانترپوینت درباره بازار جهانی ساعت‌های هوشمند، تصویری پیچیده از این صنعت را نشان می‌دهد. درحالی‌که عرضه جهانی این محصولات برای پنجمین سه‌ماهه متوالی کاهش ۲ درصدی نسبت به سال گذشته میلادی را ثبت کرده، بازار چین با یک جهش ۳۷ درصدی به‌تنهایی درحال جبران بخشی از این رکود است.

وضعیت بازار ساعت هوشمند در جهان و چین

گزارش جدید کانترپوینت تغییرات قابل توجهی را در جایگاه برندهای بزرگ نشان می‌دهد:

  • اپل: با وجود کاهش ۹ درصدی در فروش و ثبت ششمین فصل متوالی افت، همچنان با ۲۰ درصد سهم، در صدر بازار جهانی باقی مانده است.
  • هواوی و شیائومی: این دو غول چینی ستارگان این دوره بودند. هر دو شرکت با عملکرد فوق‌العاده در بازار داخلی رشد چشمگیر ۵۳ درصدی را در عرضه محصولات خود تجربه کردند. سهم بازار شیائومی از ۶ درصد به ۱۰ درصد افزایش یافت.
  • سامسونگ: بزرگ‌ترین بازنده این فصل سامسونگ بود. این شرکت با کاهش ۱۸ درصدی در فروش (که برخی منابع آن را تا ۲۳ درصد نیز ذکر کرده‌اند) شاهد سقوط سهم بازار خود از ۹ درصد به ۷ درصد بود.
بازار ساعت هوشمند
وضعیت عرضه ساعت هوشمند در سه‌ماهه اول ۲۰۲۵ براساس برند

یکی از مهم‌ترین نکات این گزارش، تغییر در ترجیحات مصرف‌کنندگان است. به نظر می‌رسد دوران خرید ساعت‌های هوشمند بسیار ارزان رو به پایان است؛ ساعت‌های زیر ۱۰۰ دلار با ۱۷ درصد کاهش در فروش مواجه شدند؛ از طرفی ساعت‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلاری با ۲۱ درصد رشد محبوبیت بیشتری پیدا کردند.

تحلیلگران کانترپوینت می‌گویند: «مصرف‌کنندگان به‌تدریج به سمت مدل‌های گران‌تر حرکت می‌کنند و به دنبال ویژگی‌های بهتر و ارزش بلندمدت هستند. آنها حاضرند برای دقت، اطمینان و یکپارچگی با اکوسیستم هزینه بیشتری بپردازند.»

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.