در دههای که رالی را برای همیشه تغییر داد، رنو 5 توربو با طراحی منحصر به فرد و موتور عقب خود، به یکی از نمادهای این رشته تبدیل شد. این خودرو، که حتی در ظاهر هم با یک اتومبیل شهری معمولی تفاوت داشت، در حقیقت یکی از اولین خودروهای گروه ۴ با گرایش به گروه B بود و توانست با رانندگی خارقالعاده ژان رانیوتی، قهرمانی رالی مونتکارلو ۱۹۸۱ را از آن خود کند.
عصر ایران - در دنیای هیجانانگیز مسابقات رالی، چهار خودروی افسانهای با یک ویژگی مشترک - موتور عقب - اما با فلسفههای طراحی کاملاً متفاوت، دههای را رقم زدند که این ورزش و نماد آن، یعنی مسابقه مونتکارلو، را برای همیشه دگرگون ساخت. لانچیا استراتوس بیشک «ملکه» این دوران بود، اما در پایان، به سراغ ستاره دیگری میرویم: رنو 5 توربو!



پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
منبع خبر "
عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.