به انتظار موعود در نیمه شعبانی دیگر چشم در راهیم

ایرنا دوشنبه 09 فروردین 1400 - 11:12
رشت - ایرنا - عید در عید است اما عید واقعی آن است که به مولود آخر الزمان (عج) آغاز می گردد و اینک جهان هستی به مبارکی این تقارن، زیبایی هایش را به رخ می کشد.
به انتظار موعود در نیمه شعبانی دیگر چشم در راهیم

شاخساران سبز ، دشت ها با گلهای زرد ، سرخ ،ارغوانی و جویبارن نیلی. باور زمین از این انتظار، سبز گشته و جهانی به یمن تولد یگانه منجی عالم بشریت با عطر شکوفه های بهاری آذین شده است.
در هر کوی و برزن کام ها با شربت ، شیرینی و شکلات شیرین می شود و دلها از این سرور زاید الوصف سرشار.
بار دیگر شعبان به نیمه رسید و جهانی غرق در شادی و نور شد و جنب و جوشی عظیم در عالم هستی افتاد.
مردمانی منتظر که انتظار با تار و پودشان گره خورده و بیش از هزار سال چشم در راهش به انتظارند.
زهره لطیفی شهروند اهل انزلی می گوید: این جشن ها و آذین بندی ها شاید جلوه ای از انتظار باشد اما انتظار واقعی آن است که به عمل برآید.
او ادامه می دهد : مادران و پدران و همه نیاکانمان برای تعجیل در فرجش دست به آسمان بلند کرده و برای داشتن جهانی عاری از ظلم و ستیز و پر از عدل و داد دعا کرده اند مانیز این چنین می کنیم اما بیش از آن در عمل منتظر واقعی خواهیم بود و به فرزندانم آموخته ام سعی کنند از منتظران واقعی آن حضرت باشند.

محمد مهدی نوجوانی که در مقابل خیمه منتظران ظهور از مردم با شیرینی و شکلات پذیرایی می کند ، می گوید : آرزو می کنم در رکاب حضرت باشم و می خواهم تا زمانی که زنده ام در گفتار، رفتار و عمل آنگونه باشد که حضرت قائم (عج) خشنود باشد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی و دبیرستاد اقامه نماز بندرانزلی هم از برپایی جشن نیمه شعبان در ۳۴ مسجد این شهرستان خبرداده و می گوید : در چهار روستاهای آبکنار ،کپورچال، لیجارکی و طالب آباد نیز مراسم جشن و مولودی خوانی با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی در مساجد و بقاع متبرکه اجرایی شده است.
وی در ادامه ایجاد ایستگاه صلواتی و آذین بندی و چراغانی شهر را از برنامه های جانبی نیمه شعبان در انزلی عنوان می کند که از چند روز قبل میلاد برپا شده است.
وی می افزاید : امام زمان تنها متعلق به فرهنگ شیعی نبوده بلکه متعلق به همه مکاتب است و ادیان دنیا اعتقاد دارند روزی منجی خواهد آمد و دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد.
وی عنوان می کند :ملل و اقوام مختلف به مساله مهدویت اعتقاد دارند اما در مصداق مهدی موعود در اختلاف با هم هستند بطور مثال اهل سنت معتقدند منجی عالم بشریت هنوز متولد نشده درحالیکه تشیع می گوید امام زمان (عج) پس از غیبت صغری اکنون در غیبت کبری هستند و مانند خورشید از پس ابر عالم از نور علمش بر جهان می تاباند.
وی خاطر نشان می کند : بشریت به طفیل وجود امام زمان (عج) است که پابرجا مانده  و اگر عنایت و توجه آن بزرگوار نباشد، نظام هستی هر آینه ممکن است، دگرگون شود.
وی بالاترین عبادتها را انتظار فرج عنوان و تاکید می کند: انسان در زمان غیبت دو کار باید انجام دهد عامل به واجبات و تارک محرمات باشد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.