این خط آهن از ایستگاه حسن آباد شروع میشود و بعد از ۴۵ کیلومتر به ایستگاه سفیددشت در کیلومتر ۷۰ به فرخشهر و در کیلومتر ۹۰ به ایستگاه شهرکرد میرسد. در طول این خط، سه ایستگاه وجود دارد که دو ایستگاه آن مسافری است.
راهآهن مبارکه- سفیددشت- شهرکرد از چهار قطعه به طول ۴۱ کیلومتری با پیشرفت ۷۴ درصد، ۲۲ کیلومتری با پیشرفت ۹۷ درصد، قطعه ۱۷ کیلومتری با پیشرفت ۶۵ درصدی و قطعه ۱۰ کیلومتری با پیشرفت ۸۷ درصدی تشکیل شده است.
مجموع پیشرفت فیزیکی عملیات زیرسازی این خط آهن ۸۰ درصد است و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل در نظر دارد تا قبل از پایان سال آن را به اتمام برساند.
در راه آهن مبارکه- سفیددشت- شهرکرد ۹ پل بزرگ با پیشرفت فیزیکی ۴۲ درصد، ۱۲ تقاطع با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد، ۱۵ دستگاه تونل بهطول ۵.۳ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در دست ساخت است.
همچنین در عملیات روسازی، قرارداد تامین ریل با کارخانه ذوب آهن منعقد شده است.
طبق گفته مسئولان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور برای این پروژه که از محل استجازه تامین مالی میشود، تا امروز ۲۳۰۰ میلیارد هزینه شده است و در صورت تامین ۶ همت دیگر، ظرف دو سال تکمیل میشود و در پایان سال ۱۴۰۵ به بهره برداری میرسد.
لهون اسدی، مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی در جریان بازدید از پروژههای نهضت ملی مسکن شهر فارسان گفت: تاکنون ۱۸۰ واحد مسکونی در قالب گروههای ساخت احداث شده که بیش از ۹۰ درصد آنها به زیرساختهایی همچون فاضلاب مجهز شده اند.
اسدی با اشاره به تلاشها برای مشارکت بخش خصوصی در طرحها تأکید کرد: فراهمسازی بسترهای قانونی و توافق با مالکین اراضی شناساییشده در دستور کار است و آییننامه مربوطه توسط وزارت تهیه شده و در انتظار تصویب دولت قرار دارد.
شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران در شرایطی که حملات رژیم صهیونیستی سبب بسته شدن مرزهای هوایی کشور شد با رویکردی تخصصی و هماهنگ ضمن حفظ امنیت زیرساختهای ریلی با تشکیل ستاد مدیریت بحران و اجرای برنامههای فنی و عملیاتی گسترده ظرفیت ناوگان مسافری و باری را افزایش داد و با این رویکرد توانست بیش از ۸۶۳ هزار نفر را جابهجا کند و تناژ بارگیری را ۱۶ درصد افزایش دهد.