عصر ایران - در دنیای سورئال فیلم میشل گوندری، واقعیت نه تنها خم میشود، بلکه کاملاً برعکس میشود. او با ایدههای نوآورانه و تماس با شرکت پژو، خودروهایی خلق کرد که هرگونه منطق معمول را زیر پا میگذارند.
نتیجه این همکاری، رژهای از خودروهای جهشیافته و دگرگونشده بود: خودروهایی با سیستم انتقال قدرت جابهجا شده، سقف واگن روی کاپوت و چراغهای جلو که جای خود را با چراغهای عقب عوض کرده بودند. در این دنیای دیوانهوار، منطق به معنای واقعی کلمه، در صندلی عقب قرار میگرفت.
اکنون، دو نمونه از این زیباهای وارونه، از موزه پژو به حراج گذاشته خواهند شد: یک دستگاه پژو ۴۰۴ فامیلیال که دماغه آن با بخش عقبش جایگزین شده، و یک دستگاه پژو ۱۰۴ که نمای کامل عقب خودرو را در قسمت جلوی خود به نمایش میگذارد.
این خودروها اگرچه قابلیت حرکت (به شکلی غیرمعمول) را دارند و از نظر سینمایی ارزشمند هستند، اما از جنبه کاربردی هیچ منطقی ندارند؛ و همین ویژگی، صادقانه بگویم، آنها را بیقیمت میکند.