«پروژه مهر» در ۶۵ مرکز آموزشی و توانبخشی کردستان در حال اجرا است

خبرگزاری مهر یکشنبه 22 تیر 1404 - 13:12
سنندج- سرپرست آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: طرح جامع «پروژه مهر» با هدف ارتقای عدالت آموزشی، هم‌اکنون در ۶۵ مرکز آموزشی و توانبخشی استثنایی استان کردستان در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار مهر، اقبال خانی ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه تخصصی پروژه مهر استان اظهار کرد: طرح جامع «پروژه مهر» با هدف ارتقای عدالت آموزشی و آماده‌سازی بهینه مدارس برای سال تحصیلی جدید، هم‌اکنون در ۶۵ مرکز آموزشی و توانبخشی استثنایی استان کردستان در حال اجرا است.

وی افزود: این پروژه که با شعار «توسعه عدالت آموزشی، برای ایران، برای مدرسه» از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده، بر تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و تقویت هویت ایرانی اسلامی آنها تأکید دارد.

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان، یادآور شد: ۴۳ مدرسه استثنایی و ۲۲ مرکز جامع سنجش استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

وی این پروژه را اقدامی زیربنایی و نظام‌مند برای شناخت مشکلات فضاهای آموزشی و ساماندهی بهینه نیروی انسانی دانست.

به گفته خانی، ستاد پروژه مهر در آموزش و پرورش استثنایی کردستان فعالیت خود را بر اساس هفت کارگروه اصلی آغاز کرده است؛ این کارگروه‌ها شامل برنامه‌ریزی، ساماندهی، بهسازی منابع و انتخاب مدیران، تأمین و تجهیزات، کیفیت‌بخشی آموزشی، اطلاع‌رسانی و توسعه کمی و کیفی تعلیم و تربیت هستند.

وی گفت: هدف از این تقسیم‌بندی، ایجاد آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس و ارائه خدمات مطلوب به دانش‌آموزان است.

وی اضافه کرد: پروژه مهر با هدف شاداب‌سازی محیط مدارس و افزایش انگیزه در دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، در راستای ساماندهی امکانات آموزشی، توسعه شایستگی‌های معلمان، و برنامه‌ریزی برای توزیع کتب درسی و سایر ملزومات آموزشی اجرا می‌شود.

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان در ادامه به چالش‌های موجود در این حوزه پرداخت و کمبود نیروی آموزشی متخصص، نیاز به تجهیزات آموزشگاهی و کارگاهی، عدم مناسب‌سازی فضاهای آموزشی و نبود فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان، از جمله مشکلات مهمی است که آموزش و پرورش استثنایی استان با آن روبرو است.

خانی بر لزوم نظارت دقیق کارگروه‌ها بر اجرای مطلوب فعالیت‌ها در مدارس و بهره‌گیری از توان و تخصص کارکنان برای ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی تأکید کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: انتخاب و انتصاب مدیران جدید مدارس باید با حساسیت و دقت کامل انجام شود تا افراد کارآمد و با انگیزه، سکان هدایت این مراکز را بر عهده بگیرند. توجه به نقاط قوت گذشته، نیازهای نوین تعلیم و تربیت و تقویت روحیه مشارکت‌جویی، از اصول کلیدی برای پویایی مدارس و ارائه خدمات بهینه به دانش‌آموزان است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.