محسن جوهری رئیس انجمن سی ان جی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه اکثر خودروهای فعال در کشور از سوخت بنزین استفاده میکنند، گفت: یکی از بزرگترین مشکلات صنعت سی ان جی در کشور کمبود تقاضا است که سالهاست به دنبال رفع این موضوع هستیم.
وی ادامه داد: آن گروه از خودروهای دوگانهسوز بیشتر در بخش حمل و نقل عمومی فعالیت دارند البته دوگانهسوز شخصی هم داریم اما بخش عمدهای از خودروهای دوگانهسوز مربوط به حمل و نقل عمومی هستند.
جوهری ادامه داد: اتفاقی که در ۱۲ روز جنگ تحمیلی افتاد جایگاه داران سی ان جی تقریباً ۵۰۰ جایگاه عرضه سی ان جی عرضه رایگان انجام دادند که باعث شد مقداری از بار جایگاههای سوخت مایع کم شود و به سمت سی ان جی سوق پیدا کنند.
وی تاکید کرد: نکتهای که وجود دارد آنکه این موضوع تلنگری بود برای دولت که تأمین سوخت خودروهای سبک را در مواقع بحرانی از طریق سی ان جی به بهترین شکل ممکن قابل انجام است مانند اتفاقی که در دهه ۸۰ افتاد و دولت از دوگانهسوز شدن خودروهای سواری حمایت کرد دوباره تکرار شود و خودروها به سمت دوگانهسوز شدن بروند میتوانیم در زمان بحران دغدغهای بابت تأمین سوخت خودروهای سواری نداشته باشیم.
به گفته جوهری از لحاظ زیرساخت به اندازه ۸ میلیون خودرو ظرفیت تأمین وجود دارد و تعداد خودروهای دوگانهسوز ۴ میلیون است که از این تعداد که بیش از ۵۰ درصد آن مستهلک و فرسوده شدهاند که سه برابر این تعداد ظرفیت عرضه وجود دارد و سرمایه گذاری در این بخش صورت گرفته است.